Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Enfinneigen
Ni son har fått sina nya V60 är det någon som har Harman Kardon och som kan berätta om den är bättre än den normala ljudsystemet. Jag vet att B&W är fantastisk men så mycket pengar tänkte jag inte satsa på ljudsystemet. Priset på H&K kunde jag betala onm den är (mycket) bättre än den normala. Jag har beställt T8 R Design och har ännu några veckor kvar tills jag måste bestämmä utrustningen och färgen.

Jag har valt Fusion Red ... men har bara sett bilder av röd R Design'en. Är den snygg? Efter att har sett bilder av den vita R Design'en verker den jätte bra . Röd, vit, bursting blue ... eller Osmiun Grey som jag har i min V90 R Desing ... svårt att välja !
Användarvisningsbild
av Derank
Alla tycker så olika så man måste provlyssna själv, jag har aldrig hört HK i v60 men orginalljudet är så dårligt så jag skulle ha tagit vad som helst förutom det. men som sagt, alla tycker så olika när det gäller ljud. Själv har jag alltid kört på de största ljudsystemen i mina bilar jag köpt nya.
av UnleashFusion
Har du möjlighet i det ÅF som kanske har bilar med HK samt den vanliga så får du lyssna och bedöma?
Jag är ingen direkt "ljud-fanatiker" så för mig hade vanliga blivit tillräckligt men om jag hade chansen och lyssna på båda och jämföra hade det kunnat bli HK

du kan ta dessa bilder som exempel, enbart plastdetaljer och fronten/bak är olik den vanliga men annars färgen är densamma: https://www.blocket.se/kiruna/Volvo_V60 ... ?ca=12&w=3
https://www.blocket.se/halland/Volvo_V6 ... ?ca=12&w=3
https://www.blocket.se/ostergotland/Vol ... ?ca=12&w=3
av CETT
Standardljud i XC60 är i mitt tycke bedrövligt. Jag valde HK och är nöjd. BW är bättre men för dyrt.
av Lockis
V60 med standard ljud. Vanlig radio är bedrövligt men jag tycker helt klart Intune är OK.
Hade jag velat ha HK? Absolut, men jag är inte missnöjd med kvaliten på standard ljudet vid användning av Intune/Spotify app i bilen.
av energia
Jag får snart ut min XC60 med HK ljudpaket. Helt beställt i blindo utan att lyssnat på det, för det fanns inga sådana bilar hos min ÅF. Tänkte dock att det måste vara bättre än standard, och ville inte lägga pengar på ett B&W. Återkommer med feedback efter att ha lyssnat lite.
av Tiimpan
energia skrev: ons 30 jan 2019, 14:34 Jag får snart ut min XC60 med HK ljudpaket. Helt beställt i blindo utan att lyssnat på det, för det fanns inga sådana bilar hos min ÅF. Tänkte dock att det måste vara bättre än standard, och ville inte lägga pengar på ett B&W. Återkommer med feedback efter att ha lyssnat lite.
Återkom gärna :-D
av stevvee
Kan också komma med feedback men kommer isåfall vara mot B&W ljud i V90 jag har att jämföra med

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av energia
Efter att ha testat anläggningen lite så kan jag inte säga att jag är särskilt imponerad av ljudet. Vill man ha wow känslan är det B&W som gäller, om man tycker det är värt pengarna...
av Gorban
Jag skrev en recension av de olika ljudsystemen i V90-forumet härom dagen. Kolla den. Jag har provlyssnat på HK i V60 och det låter riktigt bra.
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]