Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bilen stödjer bara 1-fas och 16a laddning, vilket blir 3,7kw, så egentligen behöver du bara en mode 3 typ 2 sladd i båda ändar, tex
https://evconnect.se/products/laddkabel ... spiral-10m

Själva boxen har däremot stöd för 3-faser och upp till 22kw. Antar det beror på hur hög huvudsäkring man har hemma, ofta har man väl 20-25A hemma.
Jag tänker då att till nästa bil kan man lika gärna köpa en "större sladd" redan nu om man ändå ska lägga ut 2000-3000kr. Jag köpte en 3-fas 32A sladd, just 32a är ju overkill men 3-fas har jag förhoppningsvis nytta av till nästa bil, om inte annat kan man ju ha med den o ladda längs vägen
Har också beställt en Easee.. Samt en effektvakt så att jag kan sätta den på 20A och låta den ha koll på när andra förbrukare i huset behöver kräm. :)

Går också över till Tibber som elleverantör för att kunna ladda för halva priset nattetid med deras smartladdning.
Jag har 20A huvudsäkring.
Funderar på att öka till 25A då det inte var mer än typ 500kr per år eller nått sånt.. Men klarar mig kanske egentligen rätt bra utan... På en natt laddar jag ju mer än vad batteriet i Leafen kan ta emot.. Även med 16A.

Hej Vad krävs för att montera 2005 face[…]

Inte en chans. Ända gången det ä[…]

Hej. Kan man byta hela mätarpanelen utan att […]

Hybriderna har som StefanN skriver inbyggda skydd […]