Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Min XC60 har låst sig i detta läge trots att ingen synlig installation pågår. Snurrande ljuset står bara och snurrar och i downloadcenter står det att mjukvara installation pågår. Har ingenting med uppkoppling via bilmodem eller Wifi att göra då alla appar som är igång fungerar som de ska. Denna hängning låser upp alla andra installationer som då hamnar i kö för installation. Inga uppdateringar syns etc.

Volvohandlaren kan stoppa alla pågående installlationer och få bort hängingen men säger att man inte kan göra detta själv. Någon som vet om något specialsätt att göra detta själv? Alltså inte trycka på avbrytknappen för en enskild installation utan mer boota om systemet eller liknande. Bryta strömmen fungerar inte.
Hade exakt samma problem och det är tyvärr så otroligt ologiskt att man måste in med bilen och uppdatera eller vad dem nu gör för att få bort det, så irriterande... Tidskrävande och etr störningsmoment, vem betalar sen när garantin gått ut?

Nej en soft reset liknande vad som finns i smartphones vore på sin plats!
Bränslekrux...

Tänkte fixa till det man fuskat ihop i vintra[…]

AC & kylfläkt

Sånt är riktigt tråkigt att r&ari[…]

Jaha, det är en större modell ser jag.[…]

Byte inre styrled

Var under bilen och skulle lokalisera min läc[…]