Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stamp3
Har en v60-19 och letar efter ett lastskydd/stötfångarskydd då det ska konkas i och ur barnvagn.
Har black stone som färgval och skulle gärna vilja ha ett skydd i svart borstat stål då jag inbillar mig att det smälter in bäst, men har svårt att hitta ett på nätet som jag vet passar min modell. På Bilia finns endast "vanligt" borstat stål och på de flesta andra sidor så är inte tillbehören sökbara på nya v60 modellen utan endast föregångaren.
Någon som har tips och/eller har fixat det på sin? Eller någon annan modell som passar? (v90, tidigare v60 etc.)
Tacksam för hjälp :-)
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Jag är dålig på det här med srötfångarskydd, men skulle det inte funka med att foliera just den utsatta biten?

Då kan du välja mellan mängder av färger och någon borde ju vara ganska lik din bils färg..

Välj en tjock folie, så borde den stå emot det mesta som skulle kunna repa..😀
Användarvisningsbild
av grillchips
Kolla vad Hova har, om de passar till V60. Jag köpte ett i mörkt borstad aluminium därifrån för kanske 800 spänn. Rejäl pjäs som täcker mycket av den utsatta ytan. Ska se om jag hittar bild.
Användarvisningsbild
av grillchips
Dåliga bilder men här är några:
gDHQpC4.jpeg
gDHQpC4.jpeg (146.63 KiB) Visad 2169 gånger
aNOE43N.jpeg
aNOE43N.jpeg (24.52 KiB) Visad 2169 gånger
MMGOtyv.jpeg
MMGOtyv.jpeg (58.41 KiB) Visad 2169 gånger
av Lövet
Stamp3 skrev:Var faktiskt in på garagetsidan och såg den på din grillchips, riktigt snyggt! :-)
https://www.hova.com/lastskydd-rostfri- ... -cc-2010-/
Kollat på denna, tror den skulle bli perfekt! Men mailade Hova och kollade om den kan passa även den nya modellen. Håller tummarna!
Tror sannolikheten är låg att den passar. Såpass olika form på stötfångarna.
av Stamp3
Lite rädd för det också.. v90 lär knappast passa heller. Kanske bara att invänta ett mörkt som passar då jag endast hittat ett i borstat stål hos Bilia.

Problemen började när jag låg p&ar[…]

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]