Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Geggan
Jag fick min nya V60 för en vecka sedan och när jag kört några mil så notifierade den mig om att det fanns nya kartor att installera.
Jag laddade då ner hela Europa-paketet på ett USB-minne och satte i bilen.
Först kom en ring upp som visade 0% och strax därefter stod det "Laddar". Efter ca 1,5 timmars färd ändrades detta till "Navigation ej tillgängligt". Stängde då av bilen och startade på nytt bara för att se "Laddar" igen. Så har det varit sedan dess och inget händer och framförallt, inga kartor visas, navigationen och trafikskyltsinformationen är borta.

Någon som har förslag på vad man kan göra för att fixa?
Jag har testat ladda ner kartorna igen, på flera olika USB-minnen med samma resultat.
av Lockis
Klasnicklas skrev:Har du rätt filformat på USB-minnet?

Har varit med om liknande problem för det varit fel format på USB-minnet
Ska väl inte gå att köra programmet om USB minnet inte har korrekt format?
Lockis skrev:

Jo, det tror jag går ändå. Var bara en tanke så du kontrollerar det.
av Geggan
Klasnicklas skrev:
Lockis skrev:

Jo, det tror jag går ändå. Var bara en tanke så du kontrollerar det.
Det är ett 64gb FAT32-minne. Samma som jag använt att uppdatera mina kartor på min tidigare V60 -15.
Verkstaden provade också med sitt minne utan resultat.
Jag har läst att det kan lösa sig att göra bilen strömlös men jag fattar inte ens hur jag kommer åt batteriet i bagaget :oops:
av Geggan
Uppdatering:
2 dagar på verkstad med felsökningar av lokal tekniker och via uppkopplad "Huvudkontors-tekniker" utan att problemet har lösts.
Nästa steg är att byta någon styrenhet som givetvis är restnoterad. Ny tid inbokad i början av december i hopp om att delen kommit in.
av Geggan
antehennix skrev: lör 17 nov 2018, 06:32 Ja nu står jag nog med samma problem som dig. Står att navin inte är tillgänglig å det är svart i displayen. Har även tappat röststyrningen på min V90cc
Blev det så i samband med uppdatering? Håller tummarna att en "norsk reset" löser problemet för dig som jag läst att andra har haft framgång med.
Nää norsk reset funkade inte. Jag körde in uppdateringarna. Röstgrejen sa bara att det var klart. Kartorna vet jag inte vad som hände. Nu tänker den en stund å sen säger den att kartor/navi inte är tillgängliga. Provat lyfta minus men ingen skillnad. Provat göra fabriksåterställning också men ingen framgång. Ska in på onsdag så får vi se om dom hittar något
D24tic pump

Tjena, har en 760 d24tic som fuktar runt pumpen, s[…]

Be någon annan chippa istället åt[…]

Vid topplocksbyte/renovering så ingår […]

Xc90 T8 My22 vs My23

Jag gått från sensus i vår tidig[…]