Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jobov
Har läst att det finns ett tillbehör med kompass i backspegeln. Är detta valbart när man "bygger" sin XC60?
Har inte sett det någonstans bland utrustningen utan bara på pressbilder och här i manualen.
kompass.PNG
kompass.PNG (21.15 KiB) Visad 1836 gånger
Det verkar inte finnas där.... Normalt sett finns detta tillbehör under Interiör-Komfort-Förarhjälp.
Till V90 ligger kostnaden på 500:- när man bygger bilen.
Jag hade kollat med säljaren om det är möjligt att få kompass-spegeln monterad till en liknande kostnad.
Jag tror att skälet till att det inte finns som tillval är att det är standard numera. Har en V60 Momentum och den har kompassen utan att jag beställde det.
mikeman skrev:Jag tror att skälet till att det inte finns som tillval är att det är standard numera. Har en V60 Momentum och den har kompassen utan att jag beställde det.
Aha. ja det var det jag tänkte att det borde vara. (Bara man kan slå av och på den)
Tack för svar.
Hmm... har haft kompass i några bilar men det gick inte att få när vi köpte V60n som vi har nu. Iofs valdes det till avbländningsbara ytterbackspeglar om det har någon betydelse?
I alla fall ser jag absolut ingen mening med att ha två lysande bokstäver i backspegeln. Jag skulle kunna välja till det om det samtidigt skulle ge ex. solceller i takluckan eller något annat ballt.
Den är nästan obetalbar när man kör i "rakgatiga städer"med höghus och man inte ser solen typ NewYork :-o :-o :-o :-o
Har haft det i mina senaste bilar och det är en liten rolig grej

Den är väldigt lätt att eftermontera !
Problem med trafikinformation RTTI

Jodå, det fungerar visst i min XC90. Har gjo[…]

Lufttryck sommardäck

lufttryck är subjektivt enligt mig, jag tror […]

Hej, BCM på min V50 2.4i aut är helt d[…]

Hammerite sägs ju kunna målas direkt p&[…]