Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lindgren021
#1404763
Ny bil beställd i Måndags då det är dags att byta ut V90in, preliminär leverans vecka 52.

V60CC B4 AWD Adv SE

Färg: Fusion Red

Inredning: Textil/vinyl Blond City Weave

Paket: Förarstöd, Ljuspaket, klimatpaket och parkeringssupport.

Tillval: 18" 5-spoke black DC, borttagna emblem, dragkrok, vinterhjul, stänkskydd, interiörpaket kupé och lastrum samt advanced air cleaner.

Blir till att tona rutorna efter leverans =)
av perssonheterjag
#1405581
V60 Recharge T6 Inscription beställd här med.

Färg: Standard Svart

Inredning: Svart läder komfort Charc

Paket: Förarstöd samt teknikpaket

Tillval: Dragkrok, (Vinterhjul får jag välja från en lokala däckfirman)

Behövdes inte ändras mycket. Otroligt välutrustad redan i standard Inscription :)

Beställdes vecka 27, leverans vecka 45!
Byter ifrån en 320D -18. Blir min första Volvo.
av riha
#1409087
Lades en beställning den 14 sep:

V60 CC, B4 automat
Färg: vit
Inredning: Charcoal Textil/Vinyl
Paket: Förarstöd, Teknikpaket, ljuspaket
Tillval: Induktiv laddning till telefon, Dragkrok, vinterhjul, tonade rutor

Prel leverans vecka 53 (årets sista vecka).

Byter från en V90 D4 AWD MY18 som är lite mer än 3 år gammal nu (tjänstebil)
av Robbo
#1413425
Lade beställning 1 nov
Orderlag i fabrik 16 nov
Prel lev v18

V60 B3 momentum advanced
Färg: Ice white (edit: Ice white eller metallic obligatorisk på volvobil, skulle annars tagit svart solid)
Inredning: Textil Komfortstol Offblack
Paket : Förarstöd, klimat och parkeringssupport (alla obligatoriska på volvobil, även 18" vinterhjul)
Tillval: 18" 5-Double Spoke Matt Black Diamond Cut, tonade rutor

Har nu en snarlik denim blue T5 så det blir inte samma prestanda. Men en bra slant billigare vilket var det jag ville uppnå med nästa bil, hade man kunnat ta bort paketen och 18" vinterhjul (skulle räcka med 17") hade jag gjort det också.
av valln
#1414035
Robbo skrev: ons 18 nov 2020, 21:19 Lade beställning 1 nov
Orderlag i fabrik 16 nov
Prel lev v18

V60 B3 momentum advanced
Färg: Ice white (edit: Ice white eller metallic obligatorisk på volvobil, skulle annars tagit svart solid)
Inredning: Textil Komfortstol Offblack
Paket : Förarstöd, klimat och parkeringssupport (alla obligatoriska på volvobil, även 18" vinterhjul)
Tillval: 18" 5-Double Spoke Matt Black Diamond Cut, tonade rutor

Har nu en snarlik denim blue T5 så det blir inte samma prestanda. Men en bra slant billigare vilket var det jag ville uppnå med nästa bil, hade man kunnat ta bort paketen och 18" vinterhjul (skulle räcka med 17") hade jag gjort det också.
Fick du med automatiska och adaptiva LED-ljus?
Kör du i mörker är det kanonbra, ljusbilden ändras automatiskt efter andra bilar och lyser bl.a. upp omgivningen kring vägen jättebra.

När automatiken ibland är bortkopplad vid början av körningen, troligen p.g.a. imma eller fukt på sensorerna, vill man bara parkera bilen och ringa bärgaren...
Då tar någon enstaka kilometer innan automatiken kommer igång
av Robbo
#1414132
valln skrev: lör 21 nov 2020, 21:57 Fick du med automatiska och adaptiva LED-ljus?
Nej skippade det också, prioriterade låg kostnad denna gången. Dynamic LED är ju såklart nice-to-have men tycker det är synd att det lägger av i motorvägsfart och inte löser lastbilar så bra.
av Javerhammar
#1414469
valln skrev: lör 21 nov 2020, 21:57
Fick du med automatiska och adaptiva LED-ljus?
Kör du i mörker är det kanonbra, ljusbilden ändras automatiskt efter andra bilar och lyser bl.a. upp omgivningen kring vägen jättebra.
[/quote]

Vet du om dynamiska LED fungerar tillsammans med LED ramp? Dvs - är systemet så intelligent att det kan slå av LED rampen vid möte, köra sin grej och sedan aktivera rampen igen?
Fick med dynamiska på min men beställde med en led ramp pga självmordsbenäget vilt :)
av valln
#1414736
Robbo skrev: sön 22 nov 2020, 12:48
valln skrev: lör 21 nov 2020, 21:57 Fick du med automatiska och adaptiva LED-ljus?
Nej skippade det också, prioriterade låg kostnad denna gången. Dynamic LED är ju såklart nice-to-have men tycker det är synd att det lägger av i motorvägsfart och inte löser lastbilar så bra.
För mig fungerar det bra att möta lastbilar och det fungerar också i motorvägsfart (110) på två-ett-vägar, har dock ej kört så lång sträcka på dessa vägar.
Har led-inställningen på snabb.
av valln
#1414741
Javerhammar skrev: mån 23 nov 2020, 21:03
valln skrev: lör 21 nov 2020, 21:57
Fick du med automatiska och adaptiva LED-ljus?
Kör du i mörker är det kanonbra, ljusbilden ändras automatiskt efter andra bilar och lyser bl.a. upp omgivningen kring vägen jättebra.
Vet du om dynamiska LED fungerar tillsammans med LED ramp? Dvs - är systemet så intelligent att det kan slå av LED rampen vid möte, köra sin grej och sedan aktivera rampen igen?
Fick med dynamiska på min men beställde med en led ramp pga självmordsbenäget vilt :)
[/quote]
Jag har också funderat på led-ramp.
Jag har åkt en hyrbil med led-ramp och jag vart inte imponerad av lyset..
Tycker också automatiken fungerar sämre.. Enligt säljaren skulle rampen fungera intelligent.

Tyvärr tror jag mötande bilar blir mera lättirriterad om man har led-ramp...
  • 1
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 313

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]