Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hubbes2010
#1334222
kan uppdatera er om ni beställer bil nu med Tonade rutor så blir leveranstiden nästa år, utan tonade rutor ca 9 veckor just nu
av Hubbes2010
#1334223
jag tog bort tonade rutor och nu har jag lev tid V 44
Användarvisningsbild
av Ted68
#1334235
Hubbes2010 skrev: tis 27 aug 2019, 12:37 kan uppdatera er om ni beställer bil nu med Tonade rutor så blir leveranstiden nästa år, utan tonade rutor ca 9 veckor just nu
Det verkar lite märkligt att det skulle vara 9 veckor utan tonade rutor.

Jag beställde en V60 D3 Automat utan tonade rutor den 24 juni, leverans vecka 47
11 veckor kvar alltså.
av Torslanda
#1334237
Andeem skrev: tis 27 aug 2019, 13:29 Fast jag har tonade rutor och leverans v45.
Nu beställde jag min i Maj månad.
Beställde i slutet av april, med tonade rutor, och den har hållit v 37 hela vägen. Nu är bilen byggd och på väg till handlarn. Verkar som att detta problem kommit vid senare lagda beställningar.
av jaronsso
#1334242
Andeem skrev: tis 27 aug 2019, 13:29 Fast jag har tonade rutor och leverans v45.
Nu beställde jag min i Maj månad.
Finns många som rapporterat om problemet under sommaren.
Jag beställde också i maj med tonade rutor.
Ska hämta min på torsdag.
Men det har skett problem under sommaren. Jag noterade att man under en tid inte ens kunde välja till tonade rutor. Om det var pga problemen med rutorna, eller om det bara var problem med bilbyggarmodulen har jag ingen aning om, men det var någon vecka i (tror det var juni), man ej kunde välja det till V60 alls på nätet.
av Andeem
#1334254
jaronsso skrev: tis 27 aug 2019, 15:07
Andeem skrev: tis 27 aug 2019, 13:29 Fast jag har tonade rutor och leverans v45.
Nu beställde jag min i Maj månad.
Finns många som rapporterat om problemet under sommaren.
Jag beställde också i maj med tonade rutor.
Ska hämta min på torsdag.
Men det har skett problem under sommaren. Jag noterade att man under en tid inte ens kunde välja till tonade rutor. Om det var pga problemen med rutorna, eller om det bara var problem med bilbyggarmodulen har jag ingen aning om, men det var någon vecka i (tror det var juni), man ej kunde välja det till V60 alls på nätet.
Jag la min beställning den 2/5 då vart det inga problem att lägga till tonade rutor, men som du säger runt Juni månad så var det helt borta (om det var en bugg eller inte låter jag vara osakt)

Beställde i maj och får den redan nu vilken lyx. Vad är det för motor, utrustning som du valde?
Blir det en 2019 eller en 2020?
av Mathiasjson
#1334266
Pratade med min ÅF förr förra veckan, Volvo har problem med att leverera tonade rutor och alla platser i fabriken fram till v.46 är tagna.

Beställde 10 Juli och vänta fortfarande på att den ska planeras in för att byggas
av jaronsso
#1334278
Andeem skrev: tis 27 aug 2019, 16:16
jaronsso skrev: tis 27 aug 2019, 15:07
Andeem skrev: tis 27 aug 2019, 13:29 Fast jag har tonade rutor och leverans v45.
Nu beställde jag min i Maj månad.
Finns många som rapporterat om problemet under sommaren.
Jag beställde också i maj med tonade rutor.
Ska hämta min på torsdag.
Men det har skett problem under sommaren. Jag noterade att man under en tid inte ens kunde välja till tonade rutor. Om det var pga problemen med rutorna, eller om det bara var problem med bilbyggarmodulen har jag ingen aning om, men det var någon vecka i (tror det var juni), man ej kunde välja det till V60 alls på nätet.
Jag la min beställning den 2/5 då vart det inga problem att lägga till tonade rutor, men som du säger runt Juni månad så var det helt borta (om det var en bugg eller inte låter jag vara osakt)

Beställde i maj och får den redan nu vilken lyx. Vad är det för motor, utrustning som du valde?
Blir det en 2019 eller en 2020?
Redan och redan. 17 veckor levtid fick jag. Tycker jag räcker gott och väl :)
Men faktum är att bilen ”låg i pipe” redan när jag beställde. Köpte genom Bilia och de ligger alltid på en massa bilar som är ändringsbara. Vet ej exakt när de lade själva ordern initialt.
Allt är ju inte ändringsbart, men har man tur kan man plocka en sådan bil hos de större återförsäljarna. Jag kollade med konkurrenter som inte hade det alternativet och då var det 7-8 veckor längre levtid.

Min är D3 Momentum advance II, Pebble Grey, automat, läder, teknik, drag, tonade rutor, plus lite till.
Inget märkvärdigt :)
Ska bli väldigt kul på torsdag! Kunde hämtat redan imorn men kan inte själv då.
av Dubbelpippi
#1334364
Mathiasjson skrev: tis 27 aug 2019, 17:37 Pratade med min ÅF förr förra veckan, Volvo har problem med att leverera tonade rutor och alla platser i fabriken fram till v.46 är tagna.

Beställde 10 Juli och vänta fortfarande på att den ska planeras in för att byggas
Kan bekräfta det, pratade med min ÅF igår ang. ändring av min order och det hon sa som skulle kunna förlänga leveranstiden är: Tonade rutor, akustikrutor och någon av 19" fälgarna till V60CC (tror jag, osäker på vad)

Lade min beställning i mitten av juli och har fått preliminär leverans vecka 46.
  • 1
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 313

Har du kollat kablaget vid luckgångjärn[…]

Irriterande ojämn blinkers

Nja, det gör de ju, det är bara en fr&ar[…]

Finns även vägar i Storbritannien dä[…]

OJ det där såg ju mindre bra ut :D ha[…]