Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dfa
Volvobil skriver att om du beställer idag är det leverans i Januari 2020. XC60 T8.

Vad hände med att upp till 25% av tillverkningen kunde vara hybrider?
av ECC
Det som ställer till leveranstiderna är att alla XC60 t8 my20 kommer produceras i Kina, även de för svenska marknaden.

Verkar inte som återförsäljarna blivit informerade om detta förrän helt nyligen.
Användarvisningsbild
av zandman
ECC skrev:Det som ställer till leveranstiderna är att alla XC60 t8 my20 kommer produceras i Kina, även de för svenska marknaden.

Verkar inte som återförsäljarna blivit informerade om detta förrän helt nyligen.
Aha är de därför de står "fabrik: 2CN36" på min volvo?
av ECC
Ja och det verkar vara vansinniga leveranstider från Kina till Sverige. Har fått besked på att min är klar från fabrik i början av Juli men prel leveransvecka är v.38.

Har också fått veta att inga bilar som tillverkas före vecka 46 kommer ha det nya, större batteriet.
Användarvisningsbild
av zandman
ECC skrev:Ja och det verkar vara vansinniga leveranstider från Kina till Sverige. Har fått besked på att min är klar från fabrik i början av Juli men prel leveransvecka är v.38.

Har också fått veta att inga bilar som tillverkas före vecka 46 kommer ha det nya, större batteriet.
Så frakten från Kina tar alltså drygt 2 månader? Känns orimligt länge tycker jag :-o
av ECC
Ja, men lägg märke på hur lång tid det är mellan det att du får göra ändring på ordern till dess att att den ska levereras.

På bilar som tillverkas i Sverige och därmed kan levereras ganska snart efter att den är klar i produktion så är det ”gapet” bara 6-7 veckor. Mu har jag istället ca 3.5 månader från det att jag inte får göra ändring till leverans.
Användarvisningsbild
av zandman
Precis, min sista dag för ändring är mitten av juli och får leverans mitten av november :x Måttligt road av detta då jag hade hoppats få den till semestern i augusti.
av stevvee
ECC skrev:Ja och det verkar vara vansinniga leveranstider från Kina till Sverige. Har fått besked på att min är klar från fabrik i början av Juli men prel leveransvecka är v.38.

Aj vilken nyhet! Men personligen blir jag lättad pga andrahandsvärdet på min (lite egoist är jag)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 234
Problem med trafikinformation RTTI

Kanske det. Vi körde närmare 200 mil i s[…]

Service Subaru XV

Subarun har funkat som förut sedan jag var p&[…]