Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

perssonheterjag skrev: ons 11 nov 2020, 14:09
zeke77 skrev:Kul att ni hade bra leveransupplevelse, det bådar gott för min leverans.

@perssonheterjag; Det var en fin bil, vad är det för färg?
Det är deras vanliga svarta standardfärg "Svart 019".
Har en liten kärlek till svarta bilar. I alla fall när dom är välpolerade och rena... :)
Jag gillar svarta bilar också men insåg att jag är för dålig på att tvätta dom så det fick bli en osmium grey :-)
Volvordesign89 skrev: ons 11 nov 2020, 15:03 Fina bilder och grattis till era bilar, som man väntar!! En liten rolig fundering, har era ÅF laddat bilarna till er så dem är fulladdad vid leverans eller? :)

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
Min var fulladdad och med halvtank. Så bara ut och gasa!

Testade för övrigt "pure" läget idag. Kom ca 4.5 mil på ren el. Åkte totalt 5.6 och landade på en totalförbrukning på 0.29 l/mil för hela resan. 110 kmh farthållare på e4a.
@perssonheterjag Låter bra! 45km på el med motorvägsfart, låter väldigt lovande!! Man blir ju inte mer sugen nu, leverans 4/12 så man liksom räknar dagarna här hemma nu

Volvordesign89 skrev:@perssonheterjag Låter bra! 45km på el med motorvägsfart, låter väldigt lovande!! Man blir ju inte mer sugen nu, leverans 4/12 så man liksom räknar dagarna här hemma nu

Kan bara hålla med om att man blir sugen. Jag har leverans 1/12
@zeke77 Har din byggts ännu? Har datum för sista ändring 22/10 men ännu inte byggd. Mina två tidigare har blivit byggda ca 2-3 veckor efter datumet för sista ändring.

Volvordesign89 skrev: ons 11 nov 2020, 21:00 @zeke77 Har din byggts ännu? Har datum för sista ändring 22/10 men ännu inte byggd. Mina två tidigare har blivit byggda ca 2-3 veckor efter datumet för sista ändring.

Min bil är bygg och klar, tror även att den står hos återförsäljaren för färdigställade inför leverans. Kunde ha hämtat bilen den 17/11 men det var tydligen ekonomiskt bättre att hämta ut den i början av månaden enligt Autoplan så det fick bli så. Men måste säga att jag ser fram emot leveransen 🙂
@zeke77 Sedär, starkt av dig att ens kunna hålla dig från att åka till ÅF och kolla lite innan leverans.. Min ska anlända till ÅF 27/11 så då blir det en tripp för att kolla in den ute på bakgården innan leverans Jag hade "tur" då min kom precis i månadsskiftet, det ekonomiska löste sig väldigt bra med min befintliga och den nya men hade den kommit i början utav månaden och ÅF hade kunnat leverera den någon vecka senare då vette katten alltså, hade nog blivit en leverans oavsett den ekonomiska smällen

Edit: Förresten, kommer du ihåg vad du hade för datum på sista ändring?

Volvordesign89 skrev: ons 11 nov 2020, 22:13 @zeke77 Sedär, starkt av dig att ens kunna hålla dig från att åka till ÅF och kolla lite innan leverans.. Min ska anlända till ÅF 27/11 så då blir det en tripp för att kolla in den ute på bakgården innan leverans Bild Jag hade "tur" då min kom precis i månadsskiftet, det ekonomiska löste sig väldigt bra med min befintliga och den nya men hade den kommit i början utav månaden och ÅF hade kunnat leverera den någon vecka senare då vette katten alltså, hade nog blivit en leverans oavsett den ekonomiska smällen Bild

Edit: Förresten, kommer du ihåg vad du hade för datum på sista ändring?

Ja det var ett svårt beslut och måste erkänna att det är svårt att hålla ut. :-) .

Sista ändringsdatum har jag för mig var 1/10
Samma här, blev så svårt att jag lyckades övertala ÅF att göra en leveransservice lite tidigare så blir leverans 27/11 istället så nu är man ännu mer taggad!!

Tack för info gällande datumet. :)

• 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Det hade säkert varit smidigt men jag har i[…]

Bilen är körd 20 000 mil. Vad säg[…]

Du ska mäta direkt på den svarta kablen[…]

Startar ej