Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaronsso
Favazza skrev: tor 30 apr 2020, 08:40 Fick svar från min lokala handlare att de är rädda för att det inte blir bättre med ett byte. Inte att de inte vill, men som det sagts tidigare i tråden så är det enbart konstgjord andning.

De har inte sett problemet innan!
Konstgjort andning eller inte. Det vet man inte förrän man bytt och vet om problemet med säkerhet uppstår igen.
I vilket fall som helst tycker jag alla kunder bör reklamera och byta, för att framför allt Volvo ska få problemet till sig och inse att det inte är acceptabelt på bilar i detta prissegment.
Vilket problem har de inte sett innan? Att kunderna inte accepterar veckat skinn på sina nya bilar för 4-500 000:- ?
Jag tycker man ska kunna och kräva högre kvalitet.
av Favazza
jaronsso skrev:
Favazza skrev: tor 30 apr 2020, 08:40 Fick svar från min lokala handlare att de är rädda för att det inte blir bättre med ett byte. Inte att de inte vill, men som det sagts tidigare i tråden så är det enbart konstgjord andning.

Konstgjort andning eller inte. Det vet man inte förrän man bytt och vet om problemet med säkerhet uppstår igen.
I vilket fall som helst tycker jag alla kunder bör reklamera och byta, för att framför allt Volvo ska få problemet till sig och inse att det inte är acceptabelt på bilar i detta prissegment.
Vilket problem har de inte sett innan? Att kunderna inte accepterar veckat skinn på sina nya bilar för 4-500 000:- ?
Håller med, men också inte. Med tanke på att folk här bytt och det kommer tillbaka efter en vecka, då behåller jag hellre originalet. Till och med läst här att det kan bli sämre med byte. Det orkar jag inte med.
Men visst håller jag med att Volvo behöver känna av såna här grejer.

De har inte sett problemet på det sättet att ingen påpekat det helt enkelt.
Användarvisningsbild
av leiwi
Favazza skrev:
jaronsso skrev:

Håller med, men också inte. Med tanke på att folk här bytt och det kommer tillbaka efter en vecka, då behåller jag hellre originalet. Till och med läst här att det kan bli sämre med byte. Det orkar jag inte med.

Problemet har funnits sen sent 2014 i alla fall , skulle ju vara märkligt om Volvo inte uppmärksammat problemet ,med tanke på hur många stolar dom bytt ut
av Tiimpan
leiwi skrev: tor 30 apr 2020, 11:11
Favazza skrev:
jaronsso skrev:

Problemet har funnits sen sent 2014 i alla fall , skulle ju vara märkligt om Volvo inte uppmärksammat problemet ,med tanke på hur många stolar dom bytt ut
Svenskar överlag klagar för lite helt enkelt. Känner man sig inte nöjd med produkten i detta fallet klädseln så ska man påpeka det inom 3års reklamationstid iaf.
av Favazza
epostaren skrev:Man ska alltid reklamera upptäckta fel inom rimlig tid, som är ungefär 2 månader.
Tiimpan skrev:
leiwi skrev: tor 30 apr 2020, 11:11
Favazza skrev: Håller med, men också inte. Med tanke på att folk här bytt och det kommer tillbaka efter en vecka, då behåller jag hellre originalet. Till och med läst här att det kan bli sämre med byte. Det orkar jag inte med.

Svenskar överlag klagar för lite helt enkelt. Känner man sig inte nöjd med produkten i detta fallet klädseln så ska man påpeka det inom 3års reklamationstid iaf.
Jo, så kan det vara. Men förstå mig här, uppenbarligen finns det ingen lösning. Jag orkar åtminstone inte lämna in bilen 3-4 ggr per år för att få ett nytt säte.
Med det inte sagt att jag tycker det är ok.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Om alla med problemet hade lämnat in sin bil 4 ggr/år borde det börja hända saker i Göteborg...
av Tiimpan
fjohan82 skrev: tor 30 apr 2020, 15:58 Om alla med problemet hade lämnat in sin bil 4 ggr/år borde det börja hända saker i Göteborg...
Mest troligt ja. Tråkigt och tidskrävande men gör man inget så lär inget ändras iheller. :-o
Skulle vara intressant och se hur en taxibils stol ser ut efter 40000 mil. Har den gått i sönder i vecket? Undrar om det finns någon som inte har veck i stolen? Jag fick veck i min stol direkt. Skall in på återkallelse så får ta det där.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 21

Det gick fint att få dit allt igen. S&Arin[…]

Min har varnar för samma sak (xc60 - 11) Samt[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Jag får se om jag orkar börja brå[…]

Tror Volvo har tagit bort möjligheten att sl&[…]