Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av swemax
Inköparen skrev:
Derank skrev: lör 30 nov 2019, 10:40 Säljarna ska nog vara nöjda med att de får en bil överhuvudtaget, förr fick man använda sin egen bil.

Klart han som ska stå för fiolerna bestämmer vad dom ska köpas in.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Tack tror det också.
De säljare som har många speciella prestigekrav på sina bilar är irriterande och de har fel fokus. Fokusen skall vara på jobbet inte någon typ av prestigebil att visa för grannen och släktingatna. Skall ta med mig detta till HR på måndag. tack, bra mkt vettigt.
Fel, fel, fel

Har jobbat framgångsrikt med sälj, både som medarbetare och som chef sedan 1985

Inte helt ovanligt att säljare ser bilen som något väldigt viktigt

Personligen har jag alltid haft tjänstebil
Och, inom vissa beloppsgränser, fått välja ganska fritt vad gäller bil

Enstaka företag har haft märkesbegränsningar och alla har haft krav på 4 dörrars men aldrig typ av växellåda

Prestigebil för att visa grannen? Automatlådan syns väl inte på utsidan

Dessutom, du som uppenbarligen är ointresserad och okunnig vad gäller bilar är väl egentligen inte särskilt väl lämpad att hantera frågan

Jag föreslår att du kontaktar tex Sixt Leasing (bra och billiga) eller annat leasingbolag

Sätt en gräns för vad leasingavgiften får vara och låt sedan säljarna välja fritt

Ni får den kostnad ni vill ha och nöjda medarbetare som presterar bättre och stannar längre

Skickat från min iPad med Tapatalk
leiwi skrev:Tror att din säljare yrar lite , varför köper bilskolorna in fler och fler automat bilar till eleverna ?
Jag är helt övertygad om inom en snar framtid kommer manuella lådor att vara helt passe.
Så hans yrande om att du skall få bättre inbytespris om du väljer manuell låda är ju bara trams . och inget han har en aning om i dagsläget och heller inget han behöver stå för ens om en månad efter din leverans.
+1. Manuella lådor är snart historia. Skyndas dessutom på nu när elbilarna gör intåg.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
swemax skrev:
Inköparen skrev:
Derank skrev: lör 30 nov 2019, 10:40 Säljarna ska nog vara nöjda med att de får en bil överhuvudtaget, förr fick man använda sin egen bil.

Klart han som ska stå för fiolerna bestämmer vad dom ska köpas in.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk
Tack tror det också.
De säljare som har många speciella prestigekrav på sina bilar är irriterande och de har fel fokus. Fokusen skall vara på jobbet inte någon typ av prestigebil att visa för grannen och släktingatna. Skall ta med mig detta till HR på måndag. tack, bra mkt vettigt.
Fel, fel, fel

Har jobbat framgångsrikt med sälj, både som medarbetare och som chef sedan 1985

Inte helt ovanligt att säljare ser bilen som något väldigt viktigt

Personligen har jag alltid haft tjänstebil
Och, inom vissa beloppsgränser, fått välja ganska fritt vad gäller bil

Enstaka företag har haft märkesbegränsningar och alla har haft krav på 4 dörrars men aldrig typ av växellåda

Prestigebil för att visa grannen? Automatlådan syns väl inte på utsidan

Dessutom, du som uppenbarligen är ointresserad och okunnig vad gäller bilar är väl egentligen inte särskilt väl lämpad att hantera frågan

Jag föreslår att du kontaktar tex Sixt Leasing (bra och billiga) eller annat leasingbolag

Sätt en gräns för vad leasingavgiften får vara och låt sedan säljarna välja fritt

Ni får den kostnad ni vill ha och nöjda medarbetare som presterar bättre och stannar längre

Skickat från min iPad med Tapatalk
Håller med. Bilen är en statusgrej och mycket viktig för Svensson. Bättre att sätta ett tak och låta de anställda välja. Ingen blir glad av att bli påtvingad en bil. De flesta använder den ju dessutom inte bara i jobbet, utan även privat.

Fyfan vad sjukt gnälliga och bortskämda alla är här inne. Låter som dagens ilandsproblem

Hos oss sparade man bort företags/tjänstebilar utom för de som sitter i ledningsgruppen och ska man köra i tjänsten så får man köra med sin egen privata bil helt enkelt.

Om det hade erbjudits nya V60 så hade alla blitt superglada oavsett växellåda.

Det är inte så enkelt som att sätta .ett tak och låta folk välja, folk blir sjuka, blir barnlediga, slutar, byter arbetsuppgifter, åker på ettårskontrakt, tar tjänstledigt för att plugga. Då är det 1000 ggr lättare om man har samma bilmärken och kan rotera runt bilarna bara.
Användarvisningsbild
av Rillee
Har själv en liten firma med en bil. Skulle aldrig be våra anställda att ta sina egna bilar för att köra i tjänsten. Men de får snällt acceptera att bilen har automatlåda och är en skåpbil.
av s6025t
Ja vi kanske är bortskämda men hur som helst skulle inte jag acceptera att behöva byta ner mig till manuell växellåda i tjänstebilen efter att ha åkt automat de senaste 3 tjänstebilarna då byter jag hellre jobb o företaget förlorar erfarenhet o kompetens då är nog en automatlåda värd varenda krona för företaget...
av swemax
VolvoB20 skrev:Fyfan vad sjukt gnälliga och bortskämda alla är här inne. Låter som dagens ilandsproblem

Hos oss sparade man bort företags/tjänstebilar utom för de som sitter i ledningsgruppen och ska man köra i tjänsten så får man köra med sin egen privata bil helt enkelt.

Om det hade erbjudits nya V60 så hade alla blitt superglada oavsett växellåda.

Det är inte så enkelt som att sätta .ett tak och låta folk välja, folk blir sjuka, blir barnlediga, slutar, byter arbetsuppgifter, åker på ettårskontrakt, tar tjänstledigt för att plugga. Då är det 1000 ggr lättare om man har samma bilmärken och kan rotera runt bilarna bara.
Ja det verkar vara rätt väg att gå

Ni kan ju låta alla anställda, utom ledningsgruppen, få finansiera alla sina arbetsredskap
Skrivbord etc

Hur många i er ledningsgrupp kör 3000 mil om året i tjänstenBild

Diskussion på superlyx nivå. Japp...Sverige 2019.
Det känns att många inte klarar/vill manuell vxl och utan 360 kamera och B&W funkar bilen (snarare föraren! :-D ) inte heller. Skam.... :P
Man ska trivas bra på jobbet om man får automlåda men inte med manuell...eller tvärtom.
Dags att mogna vänner....Ni lever i idealistiska världen ;-)
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Tomgång och vevhusventilation

@Erik Å , Tempmätaren fungerar och t[…]

VOC låter hälsa att det är dags at[…]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standar[…]

På de som jag konstaterat ha läkande ve[…]