Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pumpnasare
När Volvo godkänner HVO för alla tror jag det blir skillnad, utsläppen minskar betydligt.Dildos och eltandborstar skall vara batteridriva.
av Lövet
@valln, Mycket? Det är 5 tusen i tre år och sen går den ju ner till hälften. Jämfört med att bilen kommer sjunka typ 150.000kr i värde under samma period ;-)

Vill man spara pengar på nybilsköpet finns bara en enda sak som gäller - utrusta bilen så lite som det överhuvudtaget är möjligt. Lös utrustning tappar 75% på tre år ungefär, vissa paket håller 50%. Ju mindre det är på bilen desto "bättre" för ekonomin. Men man har ju inte kul under tiden...
av valln
Lövet försök satsa på läsförståelse så här skrev jag
"Naturligtvis är skatten en ytterst liten kostnad i bilsammanhang men för mig känns det extremt fel att köpa en ny bil med så mycket malus!"
av Lövet
valln skrev:Lövet försök satsa på läsförståelse så här skrev jag
"Naturligtvis är skatten en ytterst liten kostnad i bilsammanhang men för mig känns det extremt fel att köpa en ny bil med så mycket malus!"
12 tusen är inte mycket. Det har inget med att inte förstå vad du skrev att göra. Skatten var inte 0 tidigare.
av valln
Jag skrev klart och tydligt att skatten är en ytterst liten kostnad i bilsammanhang och du börjar skriva om vad värdeminskningen är och det är ju det jag skriver indirekt.

Samtidigt tror jag skatten kommer att fortsätta att öka på malusbilar.
av valln
Om man ska tro mestmotor kommer v60cc inte att komma som mild-hybrid den närmaste tiden, men kan det verkligen vara så illa??
Användarvisningsbild
av Fjonsson
Lövet skrev: tor 21 feb 2019, 22:33
valln skrev:Lövet försök satsa på läsförståelse så här skrev jag
12 tusen är inte mycket. Det har inget med att inte förstå vad du skrev att göra. Skatten var inte 0 tidigare.
Om man inte har en miljöbil enligt gamla reglementet. Jag har en d3 som är helt skattefri fram till 2023. Det fanns väl även d4 som miljöbil?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Xc90 T8 My22 vs My23

Jag gått från sensus i vår tidig[…]

Har du ont om gas så kan du få ett vin[…]

Efter mycket felsökning, testkörningar m[…]

Service Subaru XV

Vi körde några mil i helgen, och den fu[…]