Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av energia
Jag skulle fått min XC60 på tisdag men nu såg jag en lackskada på dörrtröskeln när jag var inne och kika på den på verkstaden. Så nu dröjer det några dagar till för den skall in på lack :mad:
Användarvisningsbild
av Bosse78
Tiimpan skrev:
Bosse78 skrev: ons 30 jan 2019, 11:46
Tiimpan skrev: ons 30 jan 2019, 10:22 Märkligt :-o jag beställde i slutet av november.
Står det fortfarande v. 15?
Vad har du beställt?
Ja. XC60 T5 MOMENTUM SE
Min pappa beställde en likadan som dig. Fast en vecka tidigare än mig och har leverans v. 17 alltså en vecka tidigare än mig. Helt rimligt så klart :-) men du beställde nästan 1 månad senare det är märkligt att du har 3 veckor tidigare än mig. :nerd:
Ja märkligt. Det senaste jag gjort var att lägga till svart innertak. Vet inte om det kan ha påverkat på något sätt?
av Tiimpan
Bosse78 skrev: ons 30 jan 2019, 17:49
Tiimpan skrev:
Bosse78 skrev: ons 30 jan 2019, 11:46

Ja. XC60 T5 MOMENTUM SE
Min pappa beställde en likadan som dig. Fast en vecka tidigare än mig och har leverans v. 17 alltså en vecka tidigare än mig. Helt rimligt så klart :-) men du beställde nästan 1 månad senare det är märkligt att du har 3 veckor tidigare än mig. :nerd:
Ja märkligt. Det senaste jag gjort var att lägga till svart innertak. Vet inte om det kan ha påverkat på något sätt?
Kanske, för det har inte min pappa valt iaf.
Men han har valt skinnklädsel och massa annat på sin Momentum.
Kanske var just ändringen i sig som gjorde skillnad :-o
Jag har beställt R-design så det skiljer från er en del.
av Jockzen
Är det någon som fått "biverkning" av att göra ändring? Funderar på att välja andra fälgar, men den är beräknad att byggas nu i slutet av mars och vill verkligen inte att den skjuts framåt..för har som många av er andra längtat sen lång tid (oktober). :)
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jockzen skrev: tor 31 jan 2019, 10:59 Är det någon som fått "biverkning" av att göra ändring? Funderar på att välja andra fälgar, men den är beräknad att byggas nu i slutet av mars och vill verkligen inte att den skjuts framåt..för har som många av er andra längtat sen lång tid (oktober). :)
Gör du inte ändringen innan bilen låses kommer du ångra dig när du väl har fått den, "Jag skulle valt..." är med andra ord ett faktum.
Att köpa andra fälgar senare kan väl fungera, men det är ofta betydligt dyrare (undantaget Blocket).
av Jockzen
fjohan82 skrev:
Jockzen skrev: tor 31 jan 2019, 10:59 Är det någon som fått "biverkning" av att göra ändring? Funderar på att välja andra fälgar, men den är beräknad att byggas nu i slutet av mars och vill verkligen inte att den skjuts framåt..för har som många av er andra längtat sen lång tid (oktober). :)
Gör du inte ändringen innan bilen låses kommer du ångra dig när du väl har fått den, "Jag skulle valt..." är med andra ord ett faktum.
Att köpa andra fälgar senare kan väl fungera, men det är ofta betydligt dyrare (undantaget Blocket).
Enig! Men bara orolig att den liksom "tappar" sin plats i produktionskön osv..!
av stevvee
Jockzen skrev:
fjohan82 skrev:
Det gör den inte. Bara om du väljer ett tillval som "inte finns" för tillfället.
Är det vinterhjulen du funderar på kan du ändra även efter produktion.
av Jockzen
stevvee skrev:
Jockzen skrev:
fjohan82 skrev: Gör du inte ändringen innan bilen låses kommer du ångra dig när du väl har fått den, "Jag skulle valt..." är med andra ord ett faktum.
Det gör den inte. Bara om du väljer ett tillval som "inte finns" för tillfället.
stevvee skrev:
Jockzen skrev:
fjohan82 skrev: Gör du inte ändringen innan bilen låses kommer du ångra dig när du väl har fått den, "Jag skulle valt..." är med andra ord ett faktum.
Låter bra det. Nej det är sommarhjulen. Valde inte de Y-formade från början, utan de "smalare" 18". Men har ändrat mig nu sedan de smalare har tagits bort från MY20. Drömmen hade varit att fått välja de nya 18"-fälgarna men det gick ju inte med fjolårets fina rabatter. :)

Får hoppas det gör som ovanstående inlägg, att den hoppar tidigare i tid istället - kanske har överskott av Y-formade... ;)
av Spookies
Går i väntas tider, precis beställt en D4 insciption med typ allt nästan utom panoramatak, massagestolar.

Beräknad leverans ca augusti sa säljaren :(

Segt att vänta så länge, en V60 kunde jag få på 2-3 månader sa han.
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 234

Jag har mätt upp spänningen vid generato[…]

Det där är skinnklädsel. Ofta har V[…]

Sensus navigation

Sensus navigationen blir nog snabbt daterad nu n&a[…]

Värmepaket Volvo 240