- sön 04 nov 2018, 15:32
#1278699
Holliver skrev:Jag tyckter du gör helt rätt! Att snåla och inte installera en laddbox KAN straffa sig. Jag förstår faktiskt inte dom som ifrågasätter varför man gör det, eller ännu värre avråder från det.stevvee skrev:Tja, dels för att jag inte har något befintligt uttag i garaget jag direkt skulle våga ladda från (står så att säga i vårt ”andra-garage”). Sedan finns massa andra förbrukare som tillfälligt drar mycket kräm, såsom bergvärme, värmepatron för vattenburen golvvärme i fingaraget, ute-spa osv, så vill ha dynamisk lastbalansering så det inte strular när allt brakar igång samtidigt.Lockis skrev: För att det är en T8 som levereras?Jo visst men ser inte anledningen att kosta på en laddbox för 10 kWh. Jag tänkte först laddbox men blivit avrådd själv. Därför jag undrar
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Sen är ju laddhybrid bara ett mellansteg, ser en riktig elbil framför mig om typ 2 år och då är det lika bra att ha det på plats, särskilt då staten skickar tillbaka några kronor just nu. Man vet ju aldrig om det bidraget finns om några år.
Så kontentan är att jag kör in en 3-fas laddbox på 22 kWh.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kör nu: Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart. (Helelbil 66,5 kWh batteri).
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp Batteri 15kWh
Sålda VOLVO: XC 60 T5 Aut Classic Summum -17, Amazon -68, 142 GL -72, 142 DL -73, 245 GL -82, 745 GL -90, 945 SE -97, V60 T3 -12
Sålda övriga: Runt 30 olika bilar.
Solceller 12,6 kWp Batteri 15kWh