Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

NeoStorm skrev:
snepo skrev:
Derank skrev: fre 22 feb 2019, 23:13 ska man vänta, får man vänta hela livet, det kommer alltid ett bättre erbjudande
Exakt så är det
Det lite konstiga är ju att man i V60 T8:s fall släpper en ganska rejäl uppdatering av modellen endast 5 veckor efter att leveranserna startat, och motorpressen testat bilarna för första gången.

Då känns det ganska naturligt att kunder som precis fått sin bil eller precis ska få sin bil, känner sig lite bittra.

Om man som i mitt fall beställer sin bil första dagen som orderböckerna för modellen öppnar, räknar man ju knappast med att det ska hinna introduceras en uppdaterad version av modellen innan man ens fått sin bil levererad.

Klart man vet att det kommer komma förändringar på en bilmodell, det uppseendeväckande denna gång och när det gäller just V60 T8, det är ju tajmingen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Så är det.
På andra modeller som haft T8 ett tag köper jag att man kan missa då det levererats under lång tid. Men inte att det skulle bli såhär på 60

I mitt fall är jag toknöjd då jag fick offert på en MY19 V60 T8 förra veckan men vid beställning förra veckan var MY19 stängd.
Jag får en MY20 för samma pris med allt nytt samt allt som ingick på MY19 (panorama, elstol pass lounge mm). Men ja, hade inte Volvo löst detta så hade bilen blivit riktigt mycket dyrare.
Tror det låg på över 40.000kr som jag nu slapp.
Lev slutet månadsskiftet maj/juni
stevvee skrev:
NeoStorm skrev: Det lite konstiga är ju att man i V60 T8:s fall släpper en ganska rejäl uppdatering av modellen endast 5 veckor efter att leveranserna startat, och motorpressen testat bilarna för första gången.
Då känns det ganska naturligt att kunder som precis fått sin bil eller precis ska få sin bil, känner sig lite bittra.

Om man som i mitt fall beställer sin bil första dagen som orderböckerna för modellen öppnar, räknar man ju knappast med att det ska hinna introduceras en uppdaterad version av modellen innan man ens fått sin bil levererad.

Klart man vet att det kommer komma förändringar på en bilmodell, det uppseendeväckande denna gång och när det gäller just V60 T8, det är ju tajmingen.

Så är det.
På andra modeller som haft T8 ett tag köper jag att man kan missa då det levererats under lång tid. Men inte att det skulle bli såhär på 60
Ok det köper jag.
Det är ju ganska lustigt att man även säger att T6 TE har fått förbättrad räckvidd... Finns ju inte ens att köpa ännu.
Handersg skrev:I mitt fall är jag toknöjd då jag fick offert på en MY19 V60 T8 förra veckan men vid beställning förra veckan var MY19 stängd.
Jag får en MY20 för samma pris med allt nytt samt allt som ingick på MY19 (panorama, elstol pass lounge mm). Men ja, hade inte Volvo löst detta så hade bilen blivit riktigt mycket dyrare.
Vet du om det är någon uppdatering på drivlinan eller bara paketering av bilen utrustning som skiljer?

Misstänker att detta pressmeddelande är ett PR trick ang T8 modellerna där de vill poängtera att alla T8 modeller nu har det större batteriet som kom samtidigt som XC60 T8. Den stora nyheten är ju mildhybrid drivlinorna.
aneben skrev: lör 23 feb 2019, 10:25
Handersg skrev:I mitt fall är jag toknöjd då jag fick offert på en MY19 V60 T8 förra veckan men vid beställning förra veckan var MY19 stängd.
Vet du om det är någon uppdatering på drivlinan eller bara paketering av bilen utrustning som skiljer?

Misstänker att detta pressmeddelande är ett PR trick ang T8 modellerna där de vill poängtera att alla T8 modeller nu har det större batteriet som kom samtidigt som XC60 T8. Den stora nyheten är ju mildhybrid drivlinorna.
Jag frågade inte så mycket om nästa årsmodell men säljaren sa att T8 skulle bli typ 50K dyrare, det vara bara när jag sa att jag gillade så att soltaket var standard som han sa att det inte ingick på MY20.

Om man ska spekulera lite står det ju i pressmeddelandet att det är upp till 420hk, det är således fullt tänkbart att T8 kommer ha olika effekt i olika modeller framöver.
Sthlmtwinengine skrev: lör 23 feb 2019, 10:58

Jag frågade inte så mycket om nästa årsmodell men säljaren sa att T8 skulle bli typ 50K dyrare, det vara bara när jag sa att jag gillade så att soltaket var standard som han sa att det inte ingick på MY20.

Om man ska spekulera lite står det ju i pressmeddelandet att det är upp till 420hk, det är således fullt tänkbart att T8 kommer ha olika effekt i olika modeller framöver.
Jag reagerade också på de där "upp till", XC90 får 420hk i MY20, är V60/XC60 MY20 kvar på 390?
Sthlmtwinengine skrev:

Skall följas noggrant. För det kan annars bli plåster på såren för denna ”miss” att man kan få ett högre andrahandsvärde.

Fick detta svar av min säljare

T6-Hybrid förväntas ha försäljningsstart V20 och produktionsstart V46.

Beställer du en så kommer du Automatiskt få den nya drivlinan med 14% längre räckvidd.

T8:an går att beställa redan nu och den har produktionsstart V20 för MY20.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]