Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaronsso
DejanXC60 skrev: tor 16 apr 2020, 11:36 @jaronsso, vad skrev du exakt till serviceteknikern?
Exakt?
Tja - att jag ville göra en reklamation. Att det inte var OK att sätet veckade sig efter 1000 mil. Jag bifogade också en bild.
Frågade som sagt också om jag behövde lämna bilen hos ÅF där jag köpt bilen eller om det gick bra hos dem.
av jaronsso
På beg bilar med kanske 10-15000 mil på mätaren kan jag absolut köpa att skinnet får något veck. Det är ju trots allt ett levande material.
Har ju dock svårt att acceptera det efter 1000 mil och 6 månader.
Volvo verkar tycka reklamationen är OK, och uselt vore det annars.
av jaronsso
Freddy100 skrev: tor 16 apr 2020, 23:44 Men om alla stolar och läder är byggd på samma sätt, vad är vitsen att reklamera det? Det blir samma problem om ngr veckor/månader igen.
1. Alla har uppenbarligen inte samma problem. Exakt vad det beror på kan ju vara olika orsaker, men att alla bilar får veck stämmer ju inte.

2. Vitsen är att Volvo ska veta att det inte är OK. Det är helt enkelt inte OK att skinnet veckar sig efter 1000 mil på en bil som kostat över 400 000:-
Det är inte att vara premium.
Tycker du det är OK?
Säger man inget kan inte heller tillverkaren och Volvos underleverantörer bättra sig.
av Tiimpan
jaronsso skrev: fre 17 apr 2020, 06:47
Freddy100 skrev: tor 16 apr 2020, 23:44 Men om alla stolar och läder är byggd på samma sätt, vad är vitsen att reklamera det? Det blir samma problem om ngr veckor/månader igen.
1. Alla har uppenbarligen inte samma problem. Exakt vad det beror på kan ju vara olika orsaker, men att alla bilar får veck stämmer ju inte.

2. Vitsen är att Volvo ska veta att det inte är OK. Det är helt enkelt inte OK att skinnet veckar sig efter 1000 mil på en bil som kostat över 400 000:-
Det är inte att vara premium.
Tycker du det är OK?
Säger man inget kan inte heller tillverkaren och Volvos underleverantörer bättra sig.
Det intressanta är att jag aldrig varit med om att det bliv veck så tidigt som på dessa nya modeller. Innan har dessa problem kanske uppstått efter 5000-10000 mil eller mer. Men att skinnet efter mindre än 1000mil har veck ska påtalas för det är banne mig inte premium.
Volvo vill vara premium så då får dom chansen att visa detta. Men då är det viktigt att folk påtalar fel annars finns det ingen chans till förbättringar från Volvos sida. Vad gör Volvo efter 3e gången dom inte lyckas åtgärda samma problem undrar jag? :-o
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 21

..Lite irriterande dock att det inte är tom[…]

Backspeglar ändrar inställning

Eftersom det är höger ibland och vä[…]

"Sentry mode" kamera?

Hej. Jag funderar att skaffa en kamera som har Tes[…]