- tor 13 feb 2020, 19:26
Visst kan vissa saker vara otur beroende på leverantörskvalitet men mänskliga fel och kultur är olika i olika länder...
Lockis skrev: ↑ons 12 feb 2020, 23:09Det jag hörde tidigare var iallafall att kvalitetsutfallet var bättre från fabriken i Kina, men det kan ju ha ändrats.Pellix skrev:Spelar nog ingen större roll.fkullberg skrev: ↑mån 10 feb 2020, 09:01Är det några fördelar förutom några veckors kortare leveranstid?
Var glad att din T8 byggs i Torslanda![]()
Visst är det bra att bevara jobben i Sverige, men sist jag hörde så var monteringskvaliteten bättre på de kinesiskbyggda bilarna. Jag hoppas det har ändrats?
Problem kan uppstå överallt.
Exempel: Min förra V60 hade 1 garanti ärende för en felaktig AdBlue givare i tanken på ~4200 mil. (Byggd i Torslanda)
Nuvarande V60 har haft problem med icke fastsatt innebackspegel, inte fastsatt sim-korts hållare och problem med automatiska helljuset. Både innerbackspegel och sim-kortshållare anmäldes i samband med leverans och helljuset dagen efter. Bilen byggdes i Gent.
Tror jag att det är sämre kvalite på min nuvarande bil för att den är byggd i Gent? Nope, delarna tillverkas i samma fabriker.. Mao är det bara otur.
Det mesta är dock redan åtgärdat, bara helljuset jag inte är nöjd med ännu.
Visst kan vissa saker vara otur beroende på leverantörskvalitet men mänskliga fel och kultur är olika i olika länder...