Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av seqerlars
Min bil har nu rullat runt 560mil. Första gången den var inne för en del småfel, bla detta, hade den gått strax över 300mil. Svaret från Volvo blev då att skinnet kommer sträcka sig med tiden, så det är inget de fixar just nu. Jag har även att ytterkanterna på sätet "kollapsar". Dessa skador på skinnet finns även på passagerarsidan där det knappt suttit någon, så att jag sitter fel blir lite svårt att använda som argument.

Jag kommer nu få ta detta vidare med garantiansvarig, så vi får se vad som händer.
seqerlars skrev: tis 07 apr 2020, 14:11 Min bil har nu rullat runt 560mil. Första gången den var inne för en del småfel, bla detta, hade den gått strax över 300mil. Svaret från Volvo blev då att skinnet kommer sträcka sig med tiden, så det är inget de fixar just nu. Jag har även att ytterkanterna på sätet "kollapsar". Dessa skador på skinnet finns även på passagerarsidan där det knappt suttit någon, så att jag sitter fel blir lite svårt att använda som argument.

Jag kommer nu få ta detta vidare med garantiansvarig, så vi får se vad som händer.
Hur kollapsar?
av jaronsso
Jag har nu en tid om två veckor för åtgärd av mitt problem.

Jag har exakt samma typ av veck som TS bifogade i sitt första inlägg.
Det uppstod efter ca 1000 mil och bilen som idag har gått ca 1600 mil får ett bara värre och större veck.

Jag bifogade i mail till min "personliga servicetekniker" endast en enda bild, och det var ingen snack alls om att det var en garantiåtgärd.

Ska bli intressant att se hur det blir.
Jag kör tjänstekärra, så egentligen "skiter" jag i det, men det är ändå lite störande. Det blir mer av en principsak att Volvo ändå bör tänka på sin kvalitet. Tycker inte en bil för ca 400 000:- ska ha den typen av kvalitetsbrist.
Hade jag köpt bilen för egna pengar hade jag varit väldigt mån om att få det åtgärdat. Hade bilen gått 10 000 mil hade det varit OK. Men inte nu.
av seqerlars
Hanterar varje återförsäljare sina garantiärenden hur de själva vill och Rejmes i Örebro helt enkelt har valt att inte åtgärda veckat skinn medans andra åf gör detta? Blir lite fundersam eftersom jag fått som svar att det är nej från Volvo.
av Tiimpan
seqerlars skrev: fre 10 apr 2020, 16:29 Hanterar varje återförsäljare sina garantiärenden hur de själva vill och Rejmes i Örebro helt enkelt har valt att inte åtgärda veckat skinn medans andra åf gör detta? Blir lite fundersam eftersom jag fått som svar att det är nej från Volvo.
Vad jag fick höra tar Volvo det iaf. Men vad vet jag kanske handlaren som tar det. Ska byta för andra gången i april.
av jaronsso
Är Volvo som tar det.
Jag lämnar inte ens in min bil på det ställe där jag köpte den. Inte samma kedja eller något alls.
Jag frågade till och med om jag var tvungen att kontakta min ÅF (som finns i annan stad) eller om det gick bra att ta det med dem (Volvohandlaren där jag bor), och de sa att det inte spelade någon roll ur garantisynpunkt, så jag lämnar den gärna på min hemmaort.
av seqerlars
Har ni varit tvugna skicka in bilder på era säten och vänta på att det ska läggas upp ett garantiärende hos volvo som ska godkännas innan ni fått hjälp?
av jaronsso
Jag skickade en bild till servicetekniker på verkstaden.
Han svarade på en dag att det är ett solklart garantiärende, och sedan var det bra med det. Vi bokade tid, osv.
Jag ska dit på måndag.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 21
Drivaxel xc90 sport.

Hej, har tidigare haft en v50 med sportchassi och […]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att de[…]

Som titeln lyder, Köpa v60 "VEA" mo[…]