- mån 05 nov 2018, 19:04
#1278907
Lockis skrev:Det jag menar är att under 2019 är den officiella riktlinjen från EU att WLTP och NEDC ska användas parallelt . Det bör alltså inte vara givet att man omedelbart väljer den högre i sin bilpolicy.Lövet skrev:WLTP är inte skattegrundande förrän 2020 så förhoppingsvis är inte bilpolicyn uppdaterad. NEDC gäller för skatten även 2019.Spelar tyvärr ingen roll hos oss. Det är inte det skattegrundande värde som våran policy baseras på. Och tror inte många större företag kommer basera det på iheller. Nu när WLTP trillar på plats kommer nog arbetsplatserna att följa den då dem har klimatmål kopplade till dem. Kanske kommer mindre arbetsgivare vara lite mer medgörliga om det finns en CO2 gräns på företaget idag.
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i