Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zsh
fragge skrev:
zsh skrev:När jag kontaktade min säljare om det lång lev datumet (v 36 ist för juli som han snackade om vid beställning), så sa han att de(?) har haft möte med Volvo och att Volvo planerar på att skynda på produktionen och leverans till kunder i Sverige. Rent spontant låter det som typisk BS från säljare, men vi skulle höras vid om 3v och se om leveransdatumet har blivit bättre.

Det står på min volvo att jag kan göra ändringar i min beställning fram till mitten på Juni. Vet någon om detta gäller avbeställning också? Funderar nämligen att skita i det hela om lev tiden inte ändras, men då det är en leasing bil (företag), så är det kanske krångligare att avbryta en beställning.
Det skall vara ok att avbeställa utan avgift så länge bilen inte gått i produktion(låst för ändringar), det har jag gjort tidigare.
Efter det kan det bli en avgift om du avbokar.
Tack Fragge, bra att veta :-)-)
Användarvisningsbild
av janischka
zsh skrev:När jag kontaktade min säljare om det lång lev datumet (v 36 ist för juli som han snackade om vid beställning), så sa han att de(?) har haft möte med Volvo och att Volvo planerar på att skynda på produktionen och leverans till kunder i Sverige. Rent spontant låter det som typisk BS från säljare, men vi skulle höras vid om 3v och se om leveransdatumet har blivit bättre.

Det står på min volvo att jag kan göra ändringar i min beställning fram till mitten på Juni. Vet någon om detta gäller avbeställning också? Funderar nämligen att skita i det hela om lev tiden inte ändras, men då det är en leasing bil (företag), så är det kanske krångligare att avbryta en beställning.
Jag sitter lite i samma sits så dela gärna med dig av eventuell info du får framöver.
av lny
janischka skrev:

Jag sitter lite i samma sits så dela gärna med dig av eventuell info du får framöver.
Samma här, sitter också i denna sits. Tycker det är riktigt dålig info från Volvo. Bara sådär så är leveransveckan ca 2 månader senare än vad säljarna snackade om. Både Bilia och Upplands Motor sa att jag kunde räkna med början av Juli När jag tog in offerter vilket uppenbarligen var rent BS från säljarna, de har uppenbarligen ingen information om detta heller.
Användarvisningsbild
av Snowie
fick från min säljare idag "Tråkiga besked men leveranstiden på xc60 T8 är ändrad till prel. november nu… Fick utskick från Volvo idag. "
Användarvisningsbild
av janischka
Snowie skrev:fick från min säljare idag "Tråkiga besked men leveranstiden på xc60 T8 är ändrad till prel. november nu… Fick utskick från Volvo idag. "
När beställde du?
Användarvisningsbild
av Snowie
janischka skrev:
Snowie skrev:fick från min säljare idag "Tråkiga besked men leveranstiden på xc60 T8 är ändrad till prel. november nu… Fick utskick från Volvo idag. "
När beställde du?
Min är inte beställd än, då jag skall byta förmånsbil i september.
Så det var mer eller mindre för att kolla om det fortfarande aktuellt att beställa om det blir i november istället.
Gäller dock bara T8, om man istället ville ha en T5 eller likande så var det juli.
av toompo
Det verkar hända alla som beställt T8.

jag fick beräknad leveransvecka v38 nu dvs mitten slutet av september. Vid beställningen sa säljaren månadsskiftet juni/juli. :evil:
av Wirke
zsh skrev:
fragge skrev:

Det skall vara ok att avbeställa utan avgift så länge bilen inte gått i produktion(låst för ändringar), det har jag gjort tidigare.
Efter det kan det bli en avgift om du avbokar.
Tack Fragge, bra att veta :-)-)
Det bör du nog kolla upp. Om din handlare är MRF-ansluten är det punkt 11 i köpekontraktet som de kan åberopa. Den säger att en privatperson ska betala minst 7% och max 15% (om bilen kostar mer än 7.5 prisbasbelopp och inte kan säljas utan betydande förlust) av bilens pris vid avbeställning senare än en vecka efter signerat köpavtal. För näringsidkare står det överhuvudtaget inte något om rätt till avbeställning vad jag kunde se.
av zsh
Jag har ringt och kollat med leasingbolaget och de bryr sig inte det minsta. Dvs inga problem med avbeställning eller ändring. Eventuellt brytdatum när man kan stryka ordern (utan "straffavgift"), beror på ÅF, i mitt fall Bilia. Ska höra med min säljare när den brytpunkten är i tiden
av mac123
Nu uppdaterades minvolvo :) Bilen byggdes igår och leveransvecka flyttades från v19 till v18! Snart så....
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 234
T8 2020

Hej min T8 skriker till när man startar och s[…]

Röksensor xc40 D3 2020

Tjenix! Är det nån som har erfarenhet a[…]

Felkod ccm-dd21? V70n 2005