Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av stromsec
Screenshot_20180325-002707.png
Screenshot_20180325-002707.png (213.13 KiB) Visad 1336 gånger
Beställde XC60 T8 R-design den 27/11 -2017, idag kom beräknad leverans tid :D Bara några månader efter beställning....
Användarvisningsbild
av Snowie
Plockat ihop en xc60 T8,´.
Ligger precis på maxgränsen av vad som går in som tjänstebil.
Så frågan är bara om man skall byta ut något mot något annat.

Volvo XC60 T8 Momentum Pro Edition
Laddhybrid El/Bensin 4cyl 390hk/287kW
Automat AWTG-81 SD
Panoramaglas tak
Läder Komfort Charc RA00
Svart 019
Teknikpkt Pro V90/CC/XC
Mörkton rutor 5 st
Bagagerumsmatta formgjuten,
Skålade gummimattor. Charcoal

funderar på om man tex skall byta ut mattorna mot växelpaddlar eller liknade.
mattor går alltid att köpa i efterhand :)
av titanum
Snowie skrev:Plockat ihop en xc60 T8,´.
Ligger precis på maxgränsen av vad som går in som tjänstebil.
Så frågan är bara om man skall byta ut något mot något annat.

Volvo XC60 T8 Momentum Pro Edition
Laddhybrid El/Bensin 4cyl 390hk/287kW
Automat AWTG-81 SD
Panoramaglas tak
Läder Komfort Charc RA00
Svart 019
Teknikpkt Pro V90/CC/XC
Mörkton rutor 5 st
Bagagerumsmatta formgjuten,
Skålade gummimattor. Charcoal

funderar på om man tex skall byta ut mattorna mot växelpaddlar eller liknade.
mattor går alltid att köpa i efterhand :)
Försök att få in sportratt och växelpaddlar. Sportratten är så mycket snyggare och framförallt skönare att hålla i.
Mattorna kan nog handlaren bjuda på ;-)
Användarvisningsbild
av Snowie
titanum skrev:
Försök att få in sportratt och växelpaddlar. Sportratten är så mycket snyggare och framförallt skönare att hålla i.
Mattorna kan nog handlaren bjuda på ;-)
Såg ingen direkt skillnad på dem, finns det någon side by side jämförelse på dem?
Användarvisningsbild
av betterlead
stromsec skrev:
Beställde XC60 T8 R-design den 27/11 -2017, idag kom beräknad leverans tid :D Bara några månader efter beställning....
Kors i taket! Jag fick precis samma, sent igår kväll - äntligen. Men du klår mig med drygt två veckor i väntetid - jag beställde den 14 /12 -17. (Även jag T8 R-Design.) Vi får båda en MY -19.
Har du kollat med din säljare och stämt av kofigurationen? Det har ju blivit en del justeringar i paketen. Förutom paketjusteringar, tror jag att vi kan få en 70-liters bränsletank.
av stromsec
betterlead skrev:
stromsec skrev:
Kors i taket! Jag fick precis samma, sent igår kväll - äntligen. Men du klår mig med drygt två veckor i väntetid - jag beställde den 14 /12 -17. (Även jag T8 R-Design.) Vi får båda en MY -19.
Har du kollat med din säljare och stämt av kofigurationen? Det har ju blivit en del justeringar i paketen. Förutom paketjusteringar, tror jag att vi kan få en 70-liters bränsletank.
Har inte hunnit kolla med säljaren än! Men får se hur de tänker hantera 390 hk mot beställda 407 (står iofs 400 på minVolvo nu) ! MY19 har ingen subwoofer, större tank kompenserar inte riktigt.

Sent from my VKY-L29 using Tapatalk
Användarvisningsbild
av Snowie
stromsec skrev:
betterlead skrev:
stromsec skrev:
Har inte hunnit kolla med säljaren än! Men får se hur de tänker hantera 390 hk mot beställda 407 (står iofs 400 på minVolvo nu) ! MY19 har ingen subwoofer, större tank kompenserar inte riktigt.

Står subwoofer på min offert som jag fick idag på en my19 T8 momentum
Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av toompo
stromsec skrev:
betterlead skrev:
stromsec skrev:

Vem säger att Subwoofer saknas på MY19? Nu blir jag nästan orolig.

Subwoofer står med i min ordersedel så det är inget jag accepterar att Volvo tar bort bara sådär.
Användarvisningsbild
av betterlead
Eeh, subwoofern får de inte ta bort! Jag har inte hört något om det.
Min säljare har hela tiden sagt (Volvo Cars garanterar), att inget jag beställt får försvinna, om något tillkommer av produktionstekniska skäl, kommer inget pristillägg heller att göras.
I mitt fall, är det lite krångligt då jag har beställt Lounge Pro och det är tydligen mer omfattande på MY -19 mot MY -18 och vissa saker kan vara svåra att bryta ut ur paketet. Hästkrafterna är det svårt att göra något åt, men man har ju här en hävstång för att kunna begära lite extra lull-lull.

Samtidigt tror jag att större bränsletank och en nyare årsmodell till samma pris som den ett år äldre jag beställt kommer att betyda en del ekonomiskt vid framtida försäljning.
av stromsec
När jag byggde XC60 MY18 fanns subwoofer som tillbehör på alla utom på T8 där den var standard, nu finns inte det tillbehöret kanske för att man har lagt till HK system som tillval istället, men fortfarande standard på T8, sorry för missinformationen ;-)
  • 1
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 234
Automatlådan fast i "P"

På med tändning, av med fläkten, l[…]

TjugoFJan Bakbok fixar biffen? Skickat fr&arin[…]

Vilken bränslebox passar?

Chippet står det Timos 2/7/9 series trim chi[…]