Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

volvobrasse skrev:
fjohan82 skrev:
volvobrasse skrev: tis 24 dec 2019, 09:36 Det dem menar är att Dynamic läget ersätts med ett Polestar läge. Och det står således Polestar istället för Dynamic i bilen :-)

Var exakt står det?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Under P-R-N-D i varvräknaren.
Ok men det är då Dynamic-läget är i antar jag?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Detta var en ny sorts lyxgrej.
Jag skulle aldrig ta mig tid till att regbesikta om bilen för en sån struntgrej, men då har jag genom åren vant mig vid att besikta bilar med stora turbos och effekter över 600hk...
Snelhest skrev: fre 10 jan 2020, 06:39 Detta var en ny sorts lyxgrej.
Jag skulle aldrig ta mig tid till att regbesikta om bilen för en sån struntgrej, men då har jag genom åren vant mig vid att besikta bilar med stora turbos och effekter över 600hk...
Lite upp till var och en. Själv har jag tid nu 08 för besiktning. Känns som att dem 800 kronorna är värt det för att slippa eventuella bråk med försäkringsbolag osv.
Lockis skrev: fre 10 jan 2020, 06:59
Lite upp till var och en. Själv har jag tid nu 08 för besiktning. Känns som att dem 800 kronorna är värt det för att slippa eventuella bråk med försäkringsbolag osv.
Är du nöjd med optimeringen? Blev det stor skillnad på gasresponsen även i hybridläget?
Tompalompa skrev: fre 10 jan 2020, 19:18
Är du nöjd med optimeringen? Blev det stor skillnad på gasresponsen även i hybridläget?
Nu har jag en D4 AWD så inget hybrid läge tyvärr. Men jag gillar det optimeringen gjorde med bilen. Växellådan är mycket bättre och lagget vid gas från stillastående är i princip borta.
Lockis skrev: fre 10 jan 2020, 23:08

Nu har jag en D4 AWD så inget hybrid läge tyvärr. Men jag gillar det optimeringen gjorde med bilen. Växellådan är mycket bättre och lagget vid gas från stillastående är i princip borta.
Vet inte varför jag fick för mig att det snackades om en hybrid. Jag är också sugen på att optimera då jag tycker att T6 TE är sjukt seg i gasresponsen. Men tror inte att det är värt det på en tjänstebil bil jag bara ska ha i tre år.

Kul att du är nöjd!
Tompalompa skrev: lör 11 jan 2020, 08:25
Lockis skrev: fre 10 jan 2020, 23:08

Vet inte varför jag fick för mig att det snackades om en hybrid. Jag är också sugen på att optimera då jag tycker att T6 TE är sjukt seg i gasresponsen. Men tror inte att det är värt det på en tjänstebil bil jag bara ska ha i tre år.

Kul att du är nöjd!
Ajdå, inte kul att höra att den är så seg i gasresponsen, T6 TE'n... får min om 5v. Finns det optimering för dom än, nånstans i södra Sverige?
cbl818n skrev:
Tompalompa skrev: lör 11 jan 2020, 08:25
Lockis skrev: fre 10 jan 2020, 23:08 Nu har jag en D4 AWD så inget hybrid läge tyvärr. Men jag gillar det optimeringen gjorde med bilen. Växellådan är mycket bättre och lagget vid gas från stillastående är i princip borta.

Kul att du är nöjd!
Ajdå, inte kul att höra att den är så seg i gasresponsen, T6 TE'n... får min om 5v. Finns det optimering för dom än nånstans i södra Sverige?
Hos volvo.. Går att köra Polestar i T6TE
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Nya Porsche Cayenne EV kommer få 3.500kg i d[…]

Vilken mjukvara har ni?

Kan meddela att positioneringen av bilen slutade f[…]

Beställt den andra förpackingen (2-p) ba[…]

Ett nytt batteri borde ju inte laddar ur p&ari[…]