Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick info idag av en säljare att säljstart är satt till mars, produktionen drar igång mitten av november och första bilarna når kund Q1 2020 :-o

Tidigare info som jag fick av samma säljare var att lev skulle ske i augusti i år.

Så man kan nog med nya infon tyvärr konstatera att Volvo fortfarande har saftiga problem att få fram batterier...

Säljaren av min nuvarande Passat hörde av sig förra veckan o undrade om jag skulle ha en GTE Leverans skulle bli Augusti/september i år. Räckvidd på 7 el mil enligt säljaren.

Får ju hoppas att T6 TE som tydligen inte når kund förens om 1 år får uppdaterat batteri som matchar en sur Passat...
Plinkplonk skrev:Fick info idag av en säljare att säljstart är satt till mars, produktionen drar igång mitten av november och första bilarna når kund Q1 2020 :-o

Tidigare info som jag fick av samma säljare var att lev skulle ske i augusti i år.

Så man kan nog med nya infon tyvärr konstatera att Volvo fortfarande har saftiga problem att få fram batterier...

Säljaren av min nuvarande Passat hörde av sig förra veckan o undrade om jag skulle ha en GTE Leverans skulle bli Augusti/september i år. Räckvidd på 7 el mil enligt säljaren.

Får ju hoppas att T6 TE som tydligen inte når kund förens om 1 år får uppdaterat batteri som matchar en sur Passat...
Skulle lita väldigt lite på säljaren som kränger Passat. Är väll sagt att dom inte skall leverera förens 2020 !?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hur kan man skjuta på T6 twin släppet då man för snart 1 år sen bekfråtade den skulle komma, har redan suttit o väntat. Tillräckligt länge o nu är t8 my19 slut o kommer inte T6 nu skiter jag fan i Volvo v60 ... hur lång leverans har vi på T8 nu ???? Samt om någon sitter på T6 info skriv gärna.
likenoother skrev: ons 20 feb 2019, 22:17 Hur kan man skjuta på T6 twin släppet då man för snart 1 år sen bekfråtade den skulle komma, har redan suttit o väntat. Tillräckligt länge o nu är t8 my19 slut o kommer inte T6 nu skiter jag fan i Volvo v60 ... hur lång leverans har vi på T8 nu ???? Samt om någon sitter på T6 info skriv gärna.
Hört att V60 T8 ligger bort mot augusti i leveranstid, men det var för två veckor sedan.
Jag gick i tankarna att vänta på T6 TE men kände på mig att det skulle bli såhär så blev T8 istället och tror iskallt att jag kommer kunna kamma hem en bra slant för den om ett år.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11
V60 sliter däck bak

Men står att första steget du länk[…]

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]

Hade nog tur, för pinnskruvarna satt kvar i b[…]

Lufta koppling som inte går