Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

kantarell skrev: ons 28 aug 2019, 16:56 Jag ska in och få flärparna monterade imorron, om jag tycker det ser acceptabelt ut annars får det bli ett fortsatt dammsugande. Frågan nu är om era ÅF försökt att ta betalt för åtgärdandet ?
Då fixar du bra bilder på hur det ser ut? :-D :-D
kantarell skrev:Det är klart att jag kan ta några bra bilder men min begränsade digitala förmåga har inte fått mig att förstå hur man lägger upp bilder på detta annars så förnämliga forum.
Väldigt basic:

Klicka på "Fullständig redigerare" under rutan du skriver ditt meddelande i.
Tryck på "Ladda upp bilaga" under samma ruta.
Leta upp bilden, tryck ok.
Bilden laddas nu upp, sedan trycker du "Placera inom inlägget".
Skicka! :-)
DSC_6624.JPG
Add description
DSC_6624.JPG (678.44 KiB) Visad 834 gånger
Nu har jag fått hängrännorna monterade och det ser bättre ut än vad jag förväntade. Passformen är god om än något tajtare på höger sida vilket löstes med en plastbricka vid det översta fästet. De nedersta skruvarna behövde bytas mot längre modell, följde inte med förpackningen.
DSC_6625.JPG
Add description
DSC_6625.JPG (613.13 KiB) Visad 834 gånger
DSC_6627.JPG
Add description
DSC_6627.JPG (669.96 KiB) Visad 834 gånger
DSC_6629.JPG
Add description
DSC_6629.JPG (532.28 KiB) Visad 834 gånger
Det där hade jag också kunnat leva med på en sådan bil.
Nu vet man ju att det är monterat i efterhand, hade det suttit från fabrik tror jag inte många hade reagerat...
kantarell skrev: fre 30 aug 2019, 10:37 "... på en sådan bil"
Syftar du på det traktorliknande utförandet eller vad tänkte du på ?
Haha nej nej, menar att det är en dyr och fin bil som ändå får en lösning som smälter in förhållandevis bra.
Jag tycker som du, kunde bara inte hålla mig från att kommentera. Är över lag mycket nöjd med bilen och jag blir fortfarande på lite bättre humör varje gång jag ser på den läckra färgen.

Om det här nu en bra lösning funktionsmässigt vet jag inte än men om några dagar ska jag tala om hur det går. Jag kör i snitt över 10 mil/dag och redan efter 20 mil på kruttorr asfalt så har det alltid legat ett fullt synligt skikt av finfin sand i de lilla groparna på sidan av baksätet. Om jag sparat allt som jag dammsugit bort under de snart 2 000 mil som jag kört sedan i början på april så hade det nog funnits någon betongfabrik som visat intresse för en leverans.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 18

Säkert handbromsen! Du får slå me[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

När ska kamrem bytas, har läst att det s[…]

Fixat en vårtvätt och bytt till textilm[…]

Ja så skall det se ut som jag minns. Skadar[…]