Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tiimpan
jaronsso skrev: mån 09 mar 2020, 22:14 Jag har exakt samma veck som trådstarten visar i min V60 MY20.
Gått 1400 mil.
Vecket kom nog upp rätt snabbt dock. Kanske efter 500 mil.
Jag har blonde skinn så inbillar mig att det inte syns så kraftigt som i trådstartens bild dock.
... och ärligt talat hade jag aldrig haft tanken på att reklamera det förrän jag såg denna tråd. Trodde i min enfald att skinn rör sig och ”sätter sig” lite efter hur man sitter.
Men jag inser att många reklamerar och får det rättat.

Jag har tjänstebil och frågan är om jag ens orkar reklamera..
Är jag korkad som inte gör det?
Vad gör de med bilen? Byter hela stolen? Hur snabbt löser de det?
Bara sittdyna byts ut. Möjligt även stoppning. Går rätt kvickt.
av kantarell
Har haft 2 st XC70 -12 och -15, båda med perforerat skinn. Körde dom med mina 100+ nästan 40 000 mil tillsammans utan ett veck på skinnet. Själv förvånad att ett skinn som är så mjukt och skönt redan som nytt kan hålla så bra. Nu har jag en XC60 -19 med samma skinn och efter ca 4 000 körda mil så syns det inte några veck alls.
Användarvisningsbild
av XCbaggen
Har perforert skinn og luft, men her hos oss sitter JEG/fører mye mer i bilen enn passasjeren.
Likevel...se bildet mitt her. Mitt sete er helt OK (ca 10.000km) men passasjersete begynner å vise tegn til veck.
Tror det er noe tilfeldigt hvordan man setter seg inn i bilen, beveger seg osv.
BURDE absolutt ikke vært slik - synes setene nok er litt for sensitive...men slik er det.
Pusser ca 1 gang/14-dag med en eller annen skinnbevarende løsning/klut.
ABXCinterior.jpg
ABXCinterior.jpg (195.55 KiB) Visad 1353 gånger
All best
XCbaggen
av Lockis
Kollade min bil idag (ventilerade stolar)

~850 mil. Inga veck på förrarsidan men finns vissa tendenser på passagerarsidan.
Min Teori är att vecket lär försvinna efter användande och att det uppstår för att lädret inte är så mjukt ännu.

Även på min förra (vanligt läder). saknade vecket i stolen. körde ca 4200 mil med den.
Användarvisningsbild
av RmK
XCbaggen skrev: tis 10 mar 2020, 21:56 Har perforert skinn og luft, men her hos oss sitter JEG/fører mye mer i bilen enn passasjeren.
Likevel...se bildet mitt her. Mitt sete er helt OK (ca 10.000km) men passasjersete begynner å vise tegn til veck.
Tror det er noe tilfeldigt hvordan man setter seg inn i bilen, beveger seg osv.
BURDE absolutt ikke vært slik - synes setene nok er litt for sensitive...men slik er det.
Pusser ca 1 gang/14-dag med en eller annen skinnbevarende løsning/klut.

ABXCinterior.jpg

All best
XCbaggen
vad snyggt det är med Amber. Tur att jag valde det med på min V60. Dock inte med ventilerat. Så jag får väl med vecket på min. Köpte iofs med Veckpaket Pro (så jag får även veck på baksätet) ;)

Vad har du Drift Wood som panel?
av seqerlars
Haft bilen inne för diverse småfel, detta bland annat. Det Volvo säger är att min bil är så pass ny så de vill vänta och se om skinnet rättar till sig. Jag har även att sittdynan på ytterkant både på förar och passagerarsidan har börjat säcka ihop, så hur detta ska kunna lösas sig själv ju äldre bilen blir är för mig en gåta.

Misstänker Volvo säger så för att de har en hel del reklamationer av detta slag, men ingen permanent lösning. Så de väntar helt enkelt in en sådan innan de vill börja fixa bilar. Min kommer i alla fall åka in igen för detta, om det nu mirakulöst inte skulle lösa sig själv då som Volvo vill tro :-)
Användarvisningsbild
av XCbaggen
[/quote]

vad snyggt det är med Amber. Tur att jag valde det med på min V60. Dock inte med ventilerat. Så jag får väl med vecket på min. Köpte iofs med Veckpaket Pro (så jag får även veck på baksätet) ;)

Vad har du Drift Wood som panel?[/quote]

:-)
Det blir nog bra! Panel er Aluminium Mesh. Ble anbefalt det av selger...ikke så viktig for meg, men det var mest vedlikeholdsfritt sa de... Og så er det jo lyst og litt shiny, så OK :-)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 21
Vw passat

Varför skulle VW betala rep på en 8 &ar[…]

AC & kylfläkt

OBS! Viss irioni i ovanstående inlä[…]

Ovärderlig information! Bra jobbat!.