- ons 29 jul 2020, 09:11
Fusso Coat tycker jag är ett bra val av vax men man får givetvis jobba lite när man lägger på det, som alltid med hårdvax. Hyfsad hållbarhet så jag använder det som grundvax på en av bilarna. Efter tvätt lägger jag på antingen Soft99 eller ännu hellre Meguiars Fast Finish som är oerhört lättjobbat. Snabbvaxerna är bra och hjälper till bibehålla ett långvarigt effektivt lackskydd. Det är en härlig känsla av payback när man tar slangen och spolar bort insekter och vägsmuts.
På de av mina bilar som ligger mig väldigt varmt om hjärtat använder jag Angelwax Desirable men då pratar vi en helt annan prisklass men också en helt annan nivå av effekt.
Nu diskuterar vi lackskydd men det är helt oväsentligt vilket vax man tar om man inte ser till att lacken är ordentligt ren först. En gris är en gris även om den är vaxad :)
På de av mina bilar som ligger mig väldigt varmt om hjärtat använder jag Angelwax Desirable men då pratar vi en helt annan prisklass men också en helt annan nivå av effekt.
Nu diskuterar vi lackskydd men det är helt oväsentligt vilket vax man tar om man inte ser till att lacken är ordentligt ren först. En gris är en gris även om den är vaxad :)