Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

KayserSoze skrev: tis 12 feb 2019, 11:23 Vet någon exakt vad som är skillnaden mellan T8 TE och T6TE som ska släppas snart, förutom priset på ca 30k.
(motorer, el-räckvidd, förmånsvärde, extrautrustning etc.)
EL-Räckvidd är densamme (samma elmotor och därför som man väntar med försäljning utav T6TE) . Förmånsvärde skall vara densamme enligt mina kontakter (för dom hamnar på samma jämförelsemodell), utrustning densamme (momentum finns som sagt ute nu till T8 så sticker inte orderstocken iväg finns det garanterat till T6 också) . Det är alltså bara originalmotorn som är en T5 istället för en T6.
EL-Räckvidd är densamme (samma elmotor och därför som man väntar med försäljning utav T6TE) . Förmånsvärde skall vara densamme enligt mina kontakter (för dom hamnar på samma jämförelsemodell), utrustning densamme (momentum finns som sagt ute nu till T8 så sticker inte orderstocken iväg finns det garanterat till T6 också) . Det är alltså bara originalmotorn som är en T5 istället för en T6.
Tack för svar, då är alltså bara den lägre bensinförbrukningen med T5.motorn enda anledningen att välja denna om man får ta båda som förmånsbil?
Senast redigerad av 1 KayserSoze, redigerad totalt 0 gånger.
KayserSoze skrev: tis 12 feb 2019, 11:57 EL-Räckvidd är densamme (samma elmotor och därför som man väntar med försäljning utav T6TE) . Förmånsvärde skall vara densamme enligt mina kontakter (för dom hamnar på samma jämförelsemodell), utrustning densamme (momentum finns som sagt ute nu till T8 så sticker inte orderstocken iväg finns det garanterat till T6 också) . Det är alltså bara originalmotorn som är en T5 istället för en T6.
Tack för svar, då är alltså bara den lägre bensinförbrukningen med T5 enda anledningen att välja denna om man får ta ut dem som förmånsbil?
[/quote]

Ja men typ, ring och prata med en säljare och få det bekräftat bara. Tycker faktiskt det är väldigt konstigt att sälja en T6TE och en T8TE med så liten skillnad. Och 30 k är ju en nobrainer i sammanhanget när vi pratar om dessa siffror.
Vem är det som vet att T6 Twin Engine är en T5 motor i grunden, eller gissar vi bara?
Allt jag har läst om detta (förutom wiki) tyder på att det är en turbo + kompressorladdad motor (B4204T46) precis som T6. (även om effekt verkar vara liknande T5)

Och ja det är jättekonstigt stevvee.
W.A.P.E. skrev:Vem är det som vet att T6 Twin Engine är en T5 motor i grunden, eller gissar vi bara?
Allt jag har läst om detta (förutom wiki) tyder på att det är en turbo + kompressorladdad motor (B4204T46) precis som T6. (även om effekt verkar vara liknande T5)

Och ja det är jättekonstigt stevvee.
Alla tester och när jag var på reales utav V60 så nämnde man detta men dom kanske bara vill vilseleda.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11

Det gick fint att få dit allt igen. S&Arin[…]

Min har varnar för samma sak (xc60 - 11) Samt[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Jag får se om jag orkar börja brå[…]