Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av martin991
swemax skrev:Nu har jag fått alla delar och mjukvaran är laddad

Är det någon som vet var man kopplar in styrkabeln till relät
Dvs. var i bilen sitter inkopplingspunkten

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag undrar exakt detsamma...
av martin991
hollan skrev:Jag har dynamisk led det funkar bra den stänger ner i tid ingen jar blinkat än
Jo där e svettiga priser pga man behöver en canbus box för 4000
Men nu har volvo släppt mjukvara så du behöver programera in mjukvaran för typ 100:- osso kopplar du in dej på stift 20 i det stora gröna kontaktstycket i cem
Ut får du en styrsingnal som är minus så du behöver ett extraljus relä med negativt tillslag
Jag har skickat PM till dig @hollan
av Bruksarn19
martin991 skrev:Eller att det stör parkeringssensorerna?
Jag har 3 st Xenon-konverterade Bosch Navigator vilka är i samma storlek som Big Knick. De sitter på ett fäste bakom nummerplåten. Bilens radar sitter i ovankant på vindrutan så det är inget problem. Däremot gillar inte parkeringssensorerna extraljusen, de vill varna för att något är nära. Man kan inaktivera dem genom att klistra på en speciell dekal på sensorn.
av Bruksarn19
martin991 skrev:
swemax skrev:Nu har jag fått alla delar och mjukvaran är laddad

Är det någon som vet var man kopplar in styrkabeln till relät
Dvs. var i bilen sitter inkopplingspunkten

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag undrar exakt detsamma...
Jag pratade med närmare Volvo-handlare och de tog hem en kabel som hade ett färdigpressat stift i ena änden. Denna kabel (en ledare) kostade 35 kronor har jag för mig och den kopplade jag in på position 20 i den stora gröna kontakten i CEM.
Efter uppdatering av mjukvaran fick man ut jord på denna vilket används för att styra extraljusen via ett relä!
av martin991
Ljusen är monterade och när jag skulle koppla på mig på position 20 så tog det stopp. Ville inte in och röra i fler kablage än nödvändigt så jag frågar här. Vilken av de gröna är det och hur/var ser jag numreringen av pinnarna?

Med vänlig hälsning Martin
tempImagecgPrXR.gif
tempImagecgPrXR.gif (5.89 MiB) Visad 979 gånger
tempImagetfXEvg.gif
tempImagetfXEvg.gif (5.12 MiB) Visad 979 gånger
av falkeman
martin991 skrev: mån 12 okt 2020, 22:31 Ljusen är monterade och när jag skulle koppla på mig på position 20 så tog det stopp. Ville inte in och röra i fler kablage än nödvändigt så jag frågar här. Vilken av de gröna är det och hur/var ser jag numreringen av pinnarna?

Med vänlig hälsning Martin

tempImagecgPrXR.gif

tempImagetfXEvg.gif
Detta är kontaktstycket i CEM:en
Screenshot_20201012-231307_Chrome.jpg
Screenshot_20201012-231307_Chrome.jpg (129.57 KiB) Visad 970 gånger
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]