Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uttern
@Leif55, jag är faktiskt inte helt säker på hur man ska se på en beställning men förr eller senare måste ju avtalet undertecknas för att bli bindande. Jag kan tänka mig att det finns ett ömsesidigt intresse av att inte ingå bindande avtal om köp när man har leveranstider på upp till ett år. Det är ju svårt för bägge parter att överblicka vad som framtiden medför. Just i detta fall var det bra för mig att inte ha en skyldighet att genomföra köpet eller behöva betala någon avgift. Och bilbolaget kommer troligen inte ha några svårigheter att sälja bilen till annan.
av Qualia
XC60 T8 PE går nog att göra av med, efterfrågan finns nog..

Men kollar man på blocket så finns det många T8or. Kan bero på att man säljer efter ha fått miljö bonus?
av stegev
Min säljare sa att riktiga leveransveckan vs MinVolvo brukar diffa med två veckor oftast. Dvs att man får den tidigare då.
av Leif55
stegev skrev: fre 26 jun 2020, 10:05 Min säljare sa att riktiga leveransveckan vs MinVolvo brukar diffa med två veckor oftast. Dvs att man får den tidigare då.
Det viktiga är när den kommer till svedala, innan dess är det svårt för åf att påverka någonting.
Min står kvar på v29 (peppar peppar) och nu 2v kvar.
Den ska komma till Göteborg på Måndag, hoppas det håller.
När kommer din?
av PBateman
Får min en vecka tidigare än va Min Volvo visade, skulle vart vecka 28 men hämtas på tisdag.
ÅF kunde se ca 3 veckor innan när bilen var beräknad att komma till Sverige och efter det behövde dom 1 vecka för att få på viss utrustning.
av stegev
Leif55 skrev: fre 26 jun 2020, 11:21
stegev skrev: fre 26 jun 2020, 10:05 Min säljare sa att riktiga leveransveckan vs MinVolvo brukar diffa med två veckor oftast. Dvs att man får den tidigare då.
Det viktiga är när den kommer till svedala, innan dess är det svårt för åf att påverka någonting.
När kommer din?
Håller tummarna för dig Leif 😊!

Min kommer enl app v31 och då ska jag eftermontera dragkrok och annat lull. Det blev en R-design i silver 😀

Nu ska jag bara leta reda på laddbox. Hur tänker du göra här Leif?
Användarvisningsbild
av EbocFear
stegev skrev:
När kommer din?

Min kommer enl app v31 och då ska jag eftermontera dragkrok och annat lull. Det blev en R-design i silver 😀

Yes, många tummar att hålla. Hoppas allt går som smort för alla nu.

Jag har beställt en Easee. Den har förvisso "bara" ett typ 2 uttag men det är väl det som behövs.
Installeras mot en dedikerad grupp om 16A. Inget annat ligger på den gruppen och stör.
av Leif55
stegev skrev: fre 26 jun 2020, 13:07
När kommer din?

Tack @stegev, håller tummarna för dig med :😉
Jag har redan köpt v-hjul, 19” black orginal och installerat Easee laddbox och fick 50% tillbaka direkt.
Tyvärr hade jag glömt att my20 bara kommer 220v kabel (my21 har bägge kabeltyperna) så jag fick efterbeställa en typ2 kabel 10m från Bee, det gick bra att ansöka om bidrag för den med, fick just besked om att det gick igenom😀
av SiSi1
Äntligen, idag hämtade jag min nya T8 R-design :-)
I appen står det fortfarande preliminär leverans v28
Efter 25 körda mil är mitt betyg; Väl godkänd o trots hård körning blandat med lagom körning så ligger snittförbrukningen på rimliga 0,7l.
En liten plump i protokollet är dock att kurvljusen inte fungerar, bil måste in på service för att få detta åtgärdat....
av stegev
SiSi1 skrev: fre 26 jun 2020, 17:10 Äntligen, idag hämtade jag min nya T8 R-design :-)
I appen står det fortfarande preliminär leverans v28
Efter 25 körda mil är mitt betyg; Väl godkänd o trots hård körning blandat med lagom körning så ligger snittförbrukningen på rimliga 0,7l.
En liten plump i protokollet är dock att kurvljusen inte fungerar, bil måste in på service för att få detta åtgärdat....
Tycker vi förtjänar en bild! :-D
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 50

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]