Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Leif55
EbocFear skrev: tor 25 jun 2020, 09:11
Leif55 skrev:Problemet är att när leveransveckan flyttas fram så beror det nog på att bilen inte är med på båten/tåget som kommer till svedala. Min ska anlända på måndag men nu när jag läser detta så väntar jag bara på att min senareläggs också.
Har v29 nu men......
Eller, så kom din bil med på transporten till Sverige och då får man bara gratulera och hoppas att utleveransen sker snart :-)
Bara väntar på att det ska ändras.
Vågar knappt kolla längre😳.
Undrar hur lång tid båten/tåget tar från Gent?
Användarvisningsbild
av EbocFear
Leif55 skrev:Bara väntar på att det ska ändras.
Låt oss hålla tummarna!
Gällandes färdtiden för tåg/båt till Sverige är svaret alltid: FÖR LÅNG!!! :-D
av Leif55
EbocFear skrev: tor 25 jun 2020, 09:22
Leif55 skrev:Bara väntar på att det ska ändras.
Låt oss hålla tummarna!
Gällandes färdtiden för tåg/båt till Sverige är svaret alltid: FÖR LÅNG!!! :-D
Japp, vi håller tummarna.
Hittade detta: https://www.goteborgshamn.se/press/nyhe ... l-belgien/
Det tar 32 timmar, Volvo cars är en av deras största kunder.
av Christerv70
Min slog om till "på väg till Volvohandlare" den 22/6. I "min Volvo" har jag 1 vecka kvar, leverans vecka 28. Ska komma till ÅF idag och han trodde att jag kanske får den under nästa vecka. Beställde 28:e maj förra året.
Användarvisningsbild
av EbocFear
Christerv70 skrev:Min slog om till "på väg till Volvohandlare" den 22/6. I "min Volvo" har jag 1 vecka kvar, leverans vecka 28. Ska komma till ÅF idag och han trodde att jag kanske får den under nästa vecka. Beställde 28:e maj förra året.
Härligt! Då får du glida runt i ny bil till sommaren då. :-)
@Leif55, 32 timmar var inte farligt. Såg att det var runt 20 avgångar i veckan dessutom. Det blir många bilar det i dom stora fartygen ;-)
av Uttern
Beställde en XC60 T8 PE i augusti 2019 och den skulle levereras i maj-juni 2020. Fått besked att den kommer i mitten av juli 2020. Genomförde värdering igår. Inbytesbilen (XC90 T6) sjunkit kraftigt i värde. Jag har ledsnat och har därför avbokat hela beställningen. Lite tråkigt men det är ju lite konstigt att prisfallet pga Covid-19 bara drabbar inbytesbilen och inte priset på den bil jag skulle köpa🧐. Nu kommer jag troligen beställa en XC90 T8 istället och kanske har värdet på min inbytesbil ökat till det är dags att genomföra köpet.
av Nihon
Pløtsligt så hænder det ^^ Slog precis om till "På væg till volvohandlare" 1v kvar (v28). Fattas nu bara att handlaren ringer och sæger leverans efter semestern pga corona/semester ^^
av Leif55
Uttern skrev: tor 25 jun 2020, 11:21 Beställde en XC60 T8 PE i augusti 2019 och den skulle levereras i maj-juni 2020. Fått besked att den kommer i mitten av juli 2020. Genomförde värdering igår. Inbytesbilen (XC90 T6) sjunkit kraftigt i värde. Jag har ledsnat och har därför avbokat hela beställningen. Lite tråkigt men det är ju lite konstigt att prisfallet pga Covid-19 bara drabbar inbytesbilen och inte priset på den bil jag skulle köpa🧐. Nu kommer jag troligen beställa en XC90 T8 istället och kanske har värdet på min inbytesbil ökat till det är dags att genomföra köpet.
Tråkigt att höra @Uttern.
Jag fick också uruselt betalt för min inbytesbil, kanske säljer privat istället...
Kan man avboka beställningen utan avgift, eller fick du betala för det?
av Uttern
Leif55 skrev:[quote=Uttern post_id=<a href="tel:1387094" data-original-title="" title="">1387094</a> time=<a href="tel:1593076863" data-original-title="" title="">1593076863</a> user_id=69991]
Beställde en XC60 T8 PE i augusti 2019 och den skulle levereras i maj-juni 2020. Fått besked att den kommer i mitten av juli 2020. Genomförde värdering igår. Inbytesbilen (XC90 T6) sjunkit kraftigt i värde. Jag har ledsnat och har därför avbokat hela beställningen. Lite tråkigt men det är ju lite konstigt att prisfallet pga Covid-19 bara drabbar inbytesbilen och inte priset på den bil jag skulle köpa🧐. Nu kommer jag troligen beställa en XC90 T8 istället och kanske har värdet på min inbytesbil ökat till det är dags att genomföra köpet.
Tråkigt att höra @Uttern.
Jag fick också uruselt betalt för min inbytesbil, kanske säljer privat istället...
Kan man avboka beställningen utan avgift, eller fick du betala för det?[/quote]

@leif55
Eftersom bundenhet av ett köp av bil (enligt de standardavtal som används vanligen) förutsätter att avtalet är undertecknat kunde jag lämna affären utan några krav. Som avtalen är utformade ser det ut som ett formkrav, det räcker alltså inte med muntliga avtal eller via e-post utan avtalet ska undertecknas. Vare sig jag eller bilföretaget hade undertecknat något avtal.
av Leif55
Aha, kan beställa utan avtal?
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 50

Om någon funderar på byta ut innerbely[…]

Stötdämpare bak

Har du någon länk till en sådan? […]