Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frasse4
least skrev:AC-kompressorn är inte igång om inte behovet av kyla finns, det är det som kopplingen på AC-kompressorn är till för.
Fast nya bilar har ju variabel kompression på ac-kompressorn från 0-100 %. Behövs 5 % AC kan du få det. Det är ju inte som förr att det var en magnetkoppling som slog av och från 0 eller 100 %.
Användarvisningsbild
av Drekkus
Håller med om att den undermenyn är lite jobbig. Bockade i timern nu iallafall så detta inte händer igen.

Det här speciella luftfiltret som bilen blev utrustad med tänkte jag inte alls på när jag beställde. Men nu i google appen för den står det alltid att luftkvalitén utanför inte är tillgänglig varje gång. Vet inte riktigt vad som är meningen med funktionen, men den fungerar inte ändå :-)
Användarvisningsbild
av Drekkus
Finns det ett ECO läge? Körläget är alltid hybrid när jag kör.
av perhall
ECO på klimatanläggningar är ett bra sätt att få imma.
Vet inte om det finns på Volvon men gör på vissa bilar.
av Lockis
perhall skrev: mån 19 dec 2022, 20:46 ECO på klimatanläggningar är ett bra sätt att få imma.
Vet inte om det finns på Volvon men gör på vissa bilar.
Har inte sett det på Google bilarna, men finns definitivt på sensus. Innebär väl nästan bara avstängd ac? Kanske återcirkulation också?
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]