Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
HeavyMetal skrev: ons 17 feb 2021, 20:34 Märker man skillnad på 4-hjulsdriften på el bilar kontra vanlig?
Förmodligen ja.
av ThorHammer
Belladora skrev:Nån som kört Mildhybriden? B 4. Lagt in separat tråd om ljud vid pedal vid bromsning. Nyfiken om det ör "standard" pga just mildhybrid
Har en B4 bensin och har ett visst knirkande ljud i bromspedalen. Känslig för missljud men detta är inte speciellt störande för min del.
av Dundermuppen
valln skrev: lör 06 feb 2021, 20:50 Dundermuppen har du bensin och B5?
Hur tycker du motorn är?
Förbrukning?
Runt 0,8-0,85 och det är inte så att jag nyttjar hela motorn såhär vintertid.

/Johannes
av perssonheterjag
HeavyMetal skrev:Märker man skillnad på 4-hjulsdriften på el bilar kontra vanlig?
Helt klart. Gick från en BMW 320 X-drive till en V60 T6.
Det märks otroligt mycket att man inte har "konstant" fyrhjulsdrift.

Om man kör på el så är det en märkbar delay från att bakhjulen börjar spinna tills den startar motor och börjar köra framhjulen.
Jag har löst det genom att vid tex omkörningar i snömodd aktivera "konstant 4wd" i körläge redan innan omkörningen. Gör saken lite bättre, men inte bra...

Och som det har klagats på tidigare. Helvete vad jobbigt det är att bara ha touchskärm efter att ha kommit från iDrive med "snurra".

Förutom det, är det en riktigt trevlig bil. Åker skönare än i BMWn, hjälpsystemen fungerar bra, och ljudet i bilen (Harmon kardon) är mycket bättre :)

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]