Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvordesign89
Tips, om man kör med polestarläget aktiverat och samtidigt använder sig av adaptiva farthållaren så går den ner i comfortläge tills dess att du nuddar broms/gas. Grymt skönt vid omkörningar etc att slippa ändra i drive mode settings.

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Slasse
Någon som vet om det kommer någon Polestar till B4 motorerna snart?
av djelo
Volvordesign89 skrev: fre 13 nov 2020, 20:31 Tips, om man kör med polestarläget aktiverat och samtidigt använder sig av adaptiva farthållaren så går den ner i comfortläge tills dess att du nuddar broms/gas. Grymt skönt vid omkörningar etc att slippa ändra i drive mode settings.

Hur märker du det? Kör 90% individuella läget baserat på polestar och pilot assist..
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
djelo skrev:
Volvordesign89 skrev: fre 13 nov 2020, 20:31 Tips, om man kör med polestarläget aktiverat och samtidigt använder sig av adaptiva farthållaren så går den ner i comfortläge tills dess att du nuddar broms/gas. Grymt skönt vid omkörningar etc att slippa ändra i drive mode settings.

Hur märker du det? Kör 90% individuella läget baserat på polestar och pilot assist..
Jag kör i Polestarläget så kan inte yttra mig hur det beteer sig i individuellaläget som du beskriver men i mitt fall när jag har Polestarläget aktivt och "följer" en bil eller använder den adaptiva farthållaren så varvar motorn när efter en stund och ligger i vad som liknar comfortläget tills det att jag avbryter med knapp/broms/gas. När jag sedan genomfört omkörningen och resumar den adaptiva farthållaren så ligger den kvar på varven ett par sekunder för att sedan betee sig som raden här ovanför tills det att jag avbryter den adaptiva farthållaren. Testa får du se! Bild

av HeavyMetal
Slasse skrev: mån 16 nov 2020, 10:26 Någon som vet om det kommer någon Polestar till B4 motorerna snart?
Jag tror inte det kommer Polestar till B motorerna. Verkar som Polestar satsar på sina egna modeller och kanske till dom full värdiga Volvo Polestar engineered bilarna.
av djelo
Volvordesign89 skrev: mån 16 nov 2020, 11:43
djelo skrev:

Jag kör i Polestarläget så kan inte yttra mig hur det beteer sig i individuellaläget som du beskriver men i mitt fall när jag har Polestarläget aktivt och "följer" en bil eller använder den adaptiva farthållaren så varvar motorn när efter en stund och ligger i vad som liknar comfortläget tills det att jag avbryter med knapp/broms/gas. När jag sedan genomfört omkörningen och resumar den adaptiva farthållaren så ligger den kvar på varven ett par sekunder för att sedan betee sig som raden här ovanför tills det att jag avbryter den adaptiva farthållaren. Testa får du se! Bild

Jaha,
tanker inte sa mycket pa det men den beter sig likadan vad jag marker i individuellt med PS
Användarvisningsbild
av poscarjr
HeavyMetal skrev: mån 16 nov 2020, 20:11
Slasse skrev: mån 16 nov 2020, 10:26 Någon som vet om det kommer någon Polestar till B4 motorerna snart?
Jag tror inte det kommer Polestar till B motorerna. Verkar som Polestar satsar på sina egna modeller och kanske till dom full värdiga Volvo Polestar engineered bilarna.
Frågan löd huruvida det fanns nån som visste...i ditt svar sticker orden "tror", "verkar" och "kanske" ut. ;-)
Eller har du nån källa på det du påstår...eller tror?
av HeavyMetal
poscarjr skrev: tis 17 nov 2020, 00:50
Frågan löd huruvida det fanns nån som visste...i ditt svar sticker orden "tror", "verkar" och "kanske" ut. ;-)
Jag hörde med en snubbe från Torslanda fabriken som sa att det var troligen så att det har med hastighets spärren på 180km/h som var orsaken till att Polestar trimmet inte finns tillgängligt på B motorerna (kanske mjukvaran inte funkar ihop med det) Därför skrev jag "tror" för det är bara hörsägen än sålänge, så jag spekulerade det andra själv. ;-)
Användarvisningsbild
av poscarjr
HeavyMetal skrev: tis 17 nov 2020, 02:09
poscarjr skrev: tis 17 nov 2020, 00:50

Jag hörde med en snubbe från Torslanda fabriken som sa att det var troligen så att det har med hastighets spärren på 180km/h som var orsaken till att Polestar trimmet inte finns tillgängligt på B motorerna (kanske mjukvaran inte funkar ihop med det) Därför skrev jag "tror" för det är bara hörsägen än sålänge, så jag spekulerade det andra själv. ;-)
OK, då fortsätter jag att leva på hoppet. :-)
Har en B4 på ingång och Polestar låg/ligger med i framtidsplanerna som nåt att ta till när man tycker sig vilja "göra nåt" med bilen. Som jag förstått efter att ha läst in mig lite på Polestar så har väldigt lite handlat om hästar och toppfart utan i allt väsentligt andra parametrar. Alltså så ger jag inte upp tanken än och att 180-spärren inte påverkar.
Eller så ser Volvo till att B-motorerna redan är optimerade - det vore ju det ultimata! :-D
av Kadde
Kan vara lite extra värt just nu på Bilia, polestar går som tillbehör om man bokar via hemsidan med 20% rabatt. För flera modeller är listpriset 6900kr just nu så ca 5500kr är nog det billigaste man kan komma undan med nu.
Ökad komfort med 17”

Däckdimensionen 245/55R18 är vad jag sku[…]

Då förstår jag. Det kan vara v&au[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&[…]

Vilket pill, då har du att göra. :-) […]