Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
Då kan jag glädja dig med att jag haft min v60 t6 te sedan v6 och inte haft några som helst problem med den, den har gått drygt 300 mil nu och jag är supernöjd!!
Så grattis till ett bra köp!

Detta rimmar inte med dina tidigare inlägg!
av salmonsalar
leiwi skrev:Då kan jag glädja dig med att jag haft min v60 t6 te sedan v6 och inte haft några som helst problem med den, den har gått drygt 300 mil nu och jag är supernöjd!!

Detta rimmar inte med dina tidigare inlägg!
Jaha,
Så vad för problem har jag haft och gnällt på då, du som verkar veta?
Mig veterligen är det enda jag påpekat att voc inte visar lika mycket detaljer som det först gjorde när jag fick bilen.
Det är inget som påverkar mig nämnvärt, bilen går lika bra ändå och står inte på verkstad.
Förutom denna bagatell har jag haft NOLL saker att anmärka på.
Kom ihåg att det är nästan bara de med problem som skriver här av alla som köpt en bil, det är nog minst 90 procent som är nöjda.

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

av Elektrikern84
salmonsalar skrev: lör 21 mar 2020, 22:16
Elektrikern84 skrev:
leiwi skrev: tor 13 feb 2020, 12:16 Känner igen mig med trådskaparen , makalöst många irritations fel
svart vänsterspegel , rattknappar som inte fungerar , radion som lever sitt egna liv både vad gäller volym och station, nyckelproblemet, bakluckan som stänger sig när man fäller ut drag kroken mm ,mm
V60 cc-20 som varit inne två gånger på 6 månader utan resultat !!!!

Och många här inne och Volvo själva anser detta vara en premiumbil, men dit är det långt :mad:
Hämtar min i veckan. Blir intressant se vilka småfel jag hittar. Man borde kanske läsa mindre då jag tror att antalet bilar med fel är få. Men det låter som många när man läser här.
Då kan jag glädja dig med att jag haft min v60 t6 te sedan v6 och inte haft några som helst problem med den, den har gått drygt 300 mil nu och jag är supernöjd!!

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
Jag har en V90 nu som jag hade lite bekymmer med ett tag i början. Särskilt när vinterdäcken va på. Bytte däckmärke, motorfästen m.m (SPA vibrationer). Trasig baklykta som de tog på Goodwill osv. Jag är dock nöjd (ja bara nöjd) med Återförsäljarens bemötande. Gick så långt att jag fick sitta med VD och verkstadschef för företaget (ja ÅF alltså).
Det löste sig ganska bra för mig när det gällde den jag har nu men jag hoppas att min V60 är felfri på de större sakerna. Att åtgärda nåt enkelt småfel gör mig inget men att lämna in en bil 31 gånger utan att de kan hitta ett fel är inte okay.
Sen att folk här påstår sånt inte händer hos Audi, Merca och BMW. Jodå det gör det!
av cbl818n
Vänstra kameran i 360°-systemet la av under en tur, efter omstart av bilen så funkade kameran igen.

Sen dynamiska LED strålkastarna och mötande trafik -not so good. (Men jag tror inte dom är felaktiga per definition utan bara nån programmering som måste fixas)
av Elektrikern84
cbl818n skrev: sön 22 mar 2020, 10:12 Vänstra kameran i 360°-systemet la av under en tur, efter omstart av bilen så funkade kameran igen.

Sen dynamiska LED strålkastarna och mötande trafik -not so good. (Men jag tror inte dom är felaktiga per definition utan bara nån programmering som måste fixas)
Vänster kamera har lagt av på min V90 också en gång. Funka efter omstart. Men å andra sidan kör man en två ton tung dator. Jag upplever inte LED som problem per se på bilar jag möter.
av Robertnr
Har i torsdags varit in till åf pga att lampan för avgasreningssystem börjat lysa. Enligt servicetekniker berodde det på att bilen fick för sig att adblue tanken varit tom. Tanken är halvfull. Mest troligt en frysning då det varit ca -18 under nätterna. Känns som att det kommer bli bekymmer när temperaturen sjunker till -35 och bilen måste stå ute. Tur att sommaren börjar närma sig :-D Har även veck i skinnet på sittdynan som en annan tråd handlar om. I övrigt fortfarande mycket nöjd med bilen :-)
av Elektrikern84
Flytta söderut där det är varmare :P

Veck får vi se om jag får! Har Perforerat nappaläder.

Det med att nyckeln är seg jag på min V90 med, det har börjat nyligen. Frågan om det uppdaterats något när jag bytte bakljuset. För jag har inte haft problem att bilen inte nyckeln när man låser upp innan.
av Elektrikern84
Nu har jag fått min CC. Kört runt och testat lite. Det som slår mig mest är ljudet och känslan som är annorlunda mot V90 trots att det mångt och mycket är samma bil. Annorlunda är inte menat att tolkas negativt.
Inga vibrationer, inga lösa delar m.m
Det jag kan slås över är priset på Scuff plates-en. 12000 kr för fyra plåtbitar som skruvas på. Varav den bakre gör att dragkroken slår i då du ska ta ut och in kroken. På tal om det går luckan EJ igen när man trycker på krokknappen.
Fusion red är klart snyggaste färgen. (Mitt tycke)
av Halvlind
Plockade ut min v60 T6 TE. 2 veckor hann jag vara nöjd. Nu står den på verkstad. Vindrutetorkarna la av. Både fram och bak. Känns riktigt premium.
av Mellvid
Att nyckeln är känslig beror 9 av 10ggr på att en mobiltelefon ligger nära nyckeln när du försöker att låsa upp. Jag har tagit för vana idag att inte ha telefonen i samma ficka eller på samma sida av kroppen som bilnyckeln. Aldrig haft ett problem efter det. Den lilla "badnyckeln" har också ett väldigt kort batteri, Volvo beräknar en livslängd på ca 18 månader frekvent användande. Kostar ca 2300kr att köpa en ny.
DtrRobin skrev: ons 29 jan 2020, 20:02 Tjenare!!

Behöver gnälla av mig lite och kolla om någon annan har samma problem som mig.

Haft min fantastiskt trevliga V60 i ca 4 månader nu. Ruskigt trevlig bil. Men med små irritationsmoment

1, Bilen känner inte alltid av nyckeln när jag låser eller låser upp bilen. Ibland måste jag ha den i samma hand som jag öppnar dörren med annars vill den inte.

2, Bromsarna gnisslar varje gång bilen stått några timmar. Riktigt högt. Försvinner efter första vanliga inbromsningen. Väldigt typiskt då det väcker halva grannskapet när jag backar ut från parkeringen på morgonen.

3, Motorlampan lös i en dag. Volvo hade dock inte tid att ta in den förens den 18/3 (då var det den 27/1)..... Jag skickade dock över info från bilen och det visar sig att det är NoX givaren som spökar.

4, samma som tidigare tråd. Smutsen tar sig fan in överallt. Innanför bakdörrarna osv.. Helt fel årstid för en ny V60.

I övrigt så älskar jag bilen. Fantastiskt fin att köra och se på 8-)
Hur är era upplevelser med era bilen efter ett tag ?

// Robin

Ja da, John. Har hatt problemer med at lyset for […]

En suv till som är värdelös inget k[…]

D4 VEA dricker olja

Okej, så jag kör på vanlig olja d[…]

Sportkatt, motorlampa lyser?

Använd rätt sorts katalysator.