Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1518833
widman skrev:Nu är min v60 T6 Recharge på väg till bilhandlaren.
Beställdes 13/1-22
sdasddds.jpg
Grattis!
Min står och marineras i 2v till hos handlaren , men kl 14 den 25/11 smäller det! Då åker jag och grabben och hämtar nya bilen. Första gången grabben på 3 år får hänga med och hämta och han frågar nu dagligen om vi inte ska hämta nya bilen :P
Börjar bli liiiite otålig haha, för att få han att lugna sig så har vi sagt att dem håller på att måla bilen och att färgen sen ska torka ;-) Också ska man ju naturligtvis montera alla saker också. Stora nöjet på kvällarna att gå igenom allt som ska monteras.
av Lockis
#1518835
widman skrev:Tack! min nuvarande Passat ska lämnas tillbaka i slutet av November så det blir nog lagom :)
Bytte jobb i Januari och har kört hyrbil sedan dess. Börjar bli lite tråkigt ;-) :-D
Användarvisningsbild
av Drekkus
#1518851
Skärmbild 2022-11-11 114901.png
Skärmbild 2022-11-11 114901.png (50.51 KiB) Visad 638 gånger
Väldigt efterlängtat! Bor i Göteborg så förhoppningsvist snabb leverans till ÅF.
av Lockis
#1518853
Drekkus skrev:
Skärmbild 2022-11-11 114901.png
Väldigt efterlängtat! Bor i Göteborg så förhoppningsvist snabb leverans till ÅF.
Verkar vara brist på transporter just nu :P Min stod i GBG säkert en vecka innan den åkte till ÅF.
Men, din status kommer uppdateras till "Din bil är på väg till din Volvohandlare." när den är påväg. (Din säljare bör även se när bilen väntas anlända till dem)
Användarvisningsbild
av Drekkus
#1518905
Lockis skrev:
Drekkus skrev:
Skärmbild 2022-11-11 114901.png
Väldigt efterlängtat! Bor i Göteborg så förhoppningsvist snabb leverans till ÅF.
Verkar vara brist på transporter just nu :P Min stod i GBG säkert en vecka innan den åkte till ÅF.
Men, din status kommer uppdateras till "Din bil är på väg till din Volvohandlare." när den är påväg. (Din säljare bör även se när bilen väntas anlända till dem)
Jag såg en inkommande transport i tisdags när jag bytte däck hos ÅF, förhoppningsvist är det en varannan vecka iaf med bristen. Är det ingen chans för snabbare transport med tanke på att fabriken ligger så nära kanske? Håller koll på leveransinformationen från och med nu, inget meddelande från min säljare i dagsläget.
av Lockis
#1518909
Drekkus skrev:
Lockis skrev:
Drekkus skrev:
Skärmbild 2022-11-11 114901.png
Väldigt efterlängtat! Bor i Göteborg så förhoppningsvist snabb leverans till ÅF.
Verkar vara brist på transporter just nu :P Min stod i GBG säkert en vecka innan den åkte till ÅF.
Men, din status kommer uppdateras till "Din bil är på väg till din Volvohandlare." när den är påväg. (Din säljare bör även se när bilen väntas anlända till dem)
Jag såg en inkommande transport i tisdags när jag bytte däck hos ÅF, förhoppningsvist är det en varannan vecka iaf med bristen. Är det ingen chans för snabbare transport med tanke på att fabriken ligger så nära kanske? Håller koll på leveransinformationen från och med nu, inget meddelande från min säljare i dagsläget.
Din säljare lär du nog inte höra av innan han/hon vill boka in leverans. Men! Du kan alltid kontakta själva och se när den är planerad för leverans till dem. Om du nu vill veta.
av V60CC
#1519189
Mkt beror på när din handlare beställer transport av bilen från fabriken. Är dom slöa så kan det ta ordentligt med tid. Fabriken vill ha bort färdiga bilar så fort som möjligt då dom blockerar uppställning för nya bilar
av Lockis
#1519202
V60CC skrev: sön 13 nov 2022, 19:05 Mkt beror på när din handlare beställer transport av bilen från fabriken. Är dom slöa så kan det ta ordentligt med tid. Fabriken vill ha bort färdiga bilar så fort som möjligt då dom blockerar uppställning för nya bilar
Trodde det var Volvo centralt som ordnade med transport.
Användarvisningsbild
av Drekkus
#1519244
"Din bil är på väg till din Volvohandlare" har jag redan fått idag. Snart är den äntligen här.
  • 1
  • 279
  • 280
  • 281
  • 282
  • 283
  • 313

Ja det var ju lugnande iaf :-) fick lite panik d&[…]

Kanske är en svag pubkt på elmotorn d&a[…]

Fick du ordning på missljudet i motorn?? Vet[…]

Lossa bromsskivor bak XC90

Det sitter justerbar expander i trumman, men den v[…]