Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mpettersson
Hämtade hem min nya bil i måndags (Recharge ultimate T8). Väldigt nöjd hittills. Men Google iOS känns tyvärr som ett rejält nerköp om man jämför med sensus. Cars appen tillför inte mycket längre. Kan endast se batteri status och starta värmaren. Men enligt säljaren kommer det fler funktioner som körjournal etc. Jag valde till polestar optimering vilket medförde att man fick en korthållare med fräck logga, powerläget är ersatt med polstarläge. Såhär i efterhand så är nog det troligen ganska onödigt tillval på T8:an. Ljudet från B&W systemet är i mina öron väldigt balanserat men för få inställningar. Men det som jag reagerat mest på är faktiskt att Volvo tagit bort väldigt mycket funktioner i deras nya operativsystem. Känns tyvärr inte som en färdig produkt. Hoppas det kommer mer funktioner.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
Att saker ska tillkomma i appen och Google överlag har man väl sagt sen första Google-bilen (XC40 P8) kom...?
av Lockis
Mpettersson skrev:Hämtade hem min nya bil i måndags (Recharge ultimate T8). Väldigt nöjd hittills. Men Google iOS känns tyvärr som ett rejält nerköp om man jämför med sensus. Cars appen tillför inte mycket längre. Kan endast se batteri status och starta värmaren. Men enligt säljaren kommer det fler funktioner som körjournal etc. Jag valde till polestar optimering vilket medförde att man fick en korthållare med fräck logga, powerläget är ersatt med polstarläge. Såhär i efterhand så är nog det troligen ganska onödigt tillval på T8:an. Ljudet från B&W systemet är i mina öron väldigt balanserat men för få inställningar. Men det som jag reagerat mest på är faktiskt att Volvo tagit bort väldigt mycket funktioner i deras nya operativsystem. Känns tyvärr inte som en färdig produkt. Hoppas det kommer mer funktioner.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Google är skit, jag ångrar lite min beställning av bil sedan jag provkört en XC60 med google i en månad.
Sensus är inte bäst det iheller, men det funkar och är användarvänligt. Jag gillar dessutom infon i sensus kring förbrukning osv. Detta har Polestar fått till med Google men inte volvo av någon märklig anledning.

Polestars app verkar också vara bättre än Volvos.
Saker jag saknar i Google OS:
Fartkamera varning - finns i google maps på telefonen varför inte i bilen?!
Förbrukning - Seriöst... Hur svårt ska det vara att få till något likt det som finns i Polestar?
Drive Mode - Att stoppa detta i displayn är nog fasiken det dummaste jag varit med om. Speciellt när man inte kan bestämma själv vilket körläge som ska vara standard.

Kommer säkert hitta mer när bilen anlänt...
av K76
Lockis skrev: fre 21 okt 2022, 13:57
kacke_x skrev:Själv har jag 7 veckor kvar :-( Beställd i slutet av februari.
min blev beställd månadskiftet jan/feb vill jag minnas. 3 veckor kvar (idag, så egentligen 4)
Är det något som beställt senare än så och har en inplanerad bil för produktion? Min som beställdes 12/4 har ännu inte planerats in. (ps en V60 recharge T6 Plus, Silver Dawn)
av PoWa
K76 skrev: fre 04 nov 2022, 07:57
Är det något som beställt senare än så och har en inplanerad bil för produktion? Min som beställdes 12/4 har ännu inte planerats in. (ps en V60 recharge T6 Plus, Silver Dawn)
Jag beställde min V60 T6 i mars. Har inte heller fått något leveransdatum. Handlaren säger att den fortfarande ligger på ”hold” Lite drygt med allt väntande.
av K76
PoWa skrev: fre 04 nov 2022, 23:26
Jag beställde min V60 T6 i mars. Har inte heller fått något leveransdatum. Handlaren säger att den fortfarande ligger på ”hold” Lite drygt med allt väntande.
Tack, håller med drygt.
Tycker det är lite märkligt upplägg att man håller en massa bilar utanför planering. Verkar som man planerat fram tills en brytpunkt och därefter så har man inte lagt in något mer sen tidig vår 2022.
Jag har beställt en hel del Volvobilar under åren och då har planering alltid varit kontinuerlig och inte klumpvis som nu. Låter som det sista inplanering var någon ggn i Feb eller kanske tom ngn bil i Mars men sedan dess inget.
Undrar hur säljarna kan ange leveranstider när beställningar sen 7-8 månader ännu inte produktionplanerats.
av Lockis
K76 skrev:
Tack, håller med drygt.
Tycker det är lite märkligt upplägg att man håller en massa bilar utanför planering. Verkar som man planerat fram tills en brytpunkt och därefter så har man inte lagt in något mer sen tidig vår 2022.
Jag har beställt en hel del Volvobilar under åren och då har planering alltid varit kontinuerlig och inte klumpvis som nu. Låter som det sista inplanering var någon ggn i Feb eller kanske tom ngn bil i Mars men sedan dess inget.
Undrar hur säljarna kan ange leveranstider när beställningar sen 7-8 månader ännu inte produktionplanerats.
Inte så svårt när man har ca 18 månaders leveranstid. Volvos brytpunkt går väl w187-22 och w46 ish? Så era bilar bör produktionsplaneras strax. Kanske har ni tur och får en MY24 med 2-fas laddning ;-)
av K76
Lockis skrev: mån 07 nov 2022, 08:23
K76 skrev:

Tack, håller med drygt.
Inte så svårt när man har ca 18 månaders leveranstid. Volvos brytpunkt går väl w187-22 och w46 ish? Så era bilar bör produktionsplaneras strax. Kanske har ni tur och får en MY24 med 2-fas laddning ;-)
Tack, det visste jag inte (brytpunktsveckorna alltså).Hoppas ngt händer snart då.
av Lockis
K76 skrev:
Lockis skrev: mån 07 nov 2022, 08:23
K76 skrev: Tack, håller med drygt.
Tack, det visste jag inte (brytpunktsveckorna alltså).Hoppas ngt händer snart då.
Volvo brukar köra Early och Late på sina modeller.
Just iår verkar det dock bara vara en årsmodell. Men man brukar ha bryt 2 gånger om året (där man tidigare har bytt Modellår) så jag gissar att man kommer ha något liknande snart och sen börja produktionsplanera igen. Det tog en stund innan min bil dök upp då den också låg i Hold, tror det var maj någon gång som jag kunde följa leveransstatus.
  • 1
  • 278
  • 279
  • 280
  • 281
  • 282
  • 314
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]