Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nektergal
Hej alla!

Fick precis beställt min tjänstebil och valet föll ganska enkelt på en V60 med momentum advance (inget speciellt så sätt, men skoj då det är min första)

Det står dock k specen att tillvalet ”interiört belysningspaket” ligger extra också.
Kollade vad det innebar och det står

””Inkluderar belysning för: dörrförvaringsfack, innerdörröppnare, stämningsbelysning i dörrpanel och instrumentpanel i multicolor
samt belysta tröskeldekorer, instegsljus, golvbelysning bak, mugghållare och Tailgate.”

Nu till funderingarna:
1. Stämningsbelysning i dörrpaneler? Inte har väl v60 några sådana (om man jämför med v90)
Är det isåfall på både fram och bakdörrar?
Det är ju inte i handtagen iom att de nämns tidigare.
2. Stämningsbelysning i instrumentpanel, är detta dekorlisten som löper längs med hela panelen fram?
3. Vad är belysta tröskeldekorer?

Har försökt prata med en säljare men han kunde inte säga exakt...

Har sett filmer på den sk ”ambient belysningen” där man kan välja färg vilket inte direkt höjde några ögonbryn. Men hade så jäkla gärna velat ha belysningslist i dörrpaneler just för att få en behagligare miljö kvällstid.

Någon som kan säga exakt vad som gäller och som har det eller har sett det?
av Holloman
Nektergal skrev:Hej alla!

Det paketet känns som en riktig "grisen i söcken". När jag försökte få fram vad det innebär i en XC60 så visar de en film som är generisk och inte modellanpassad och jag har inte lyckats hitta vad det innebär. Nu efteråt när jag läst lite trådar här så är känslan att jag inte ska ha för höga förväntningar på det. Hämtar bilen i eftermiddag så jag får väl se om jag blir positivt överraskad eller om jag gjorde rätt som tonade ner förväntningarna.
Fick precis beställt min tjänstebil och valet föll ganska enkelt på en V60 med momentum advance (inget speciellt så sätt, men skoj då det är min första)

Det står dock k specen att tillvalet ”interiört belysningspaket” ligger extra också.

””Inkluderar belysning för: dörrförvaringsfack, innerdörröppnare, stämningsbelysning i dörrpanel och instrumentpanel i multicolor
samt belysta tröskeldekorer, instegsljus, golvbelysning bak, mugghållare och Tailgate.”

Nu till funderingarna:
1. Stämningsbelysning i dörrpaneler? Inte har väl v60 några sådana (om man jämför med v90)
2. Stämningsbelysning i instrumentpanel, är detta dekorlisten som löper längs med hela panelen fram?

Har sett filmer på den sk ”ambient belysningen” där man kan välja färg vilket inte direkt höjde några ögonbryn. Men hade så jäkla gärna velat ha belysningslist i dörrpaneler just för att få en behagligare miljö kvällstid.

av Nektergal
Holloman skrev: tor 20 dec 2018, 10:45
Nektergal skrev:Hej alla!

Det paketet känns som en riktig "grisen i söcken". När jag försökte få fram vad det innebär i en XC60 så visar de en film som är generisk och inte modellanpassad och jag har inte lyckats hitta vad det innebär. Nu efteråt när jag läst lite trådar här så är känslan att jag inte ska ha för höga förväntningar på det. Hämtar bilen i eftermiddag så jag får väl se om jag blir positivt överraskad eller om jag gjorde rätt som tonade ner förväntningarna.

Nu till funderingarna:

Ja ingen verkar vilja svara, Volvo har plockat bort filmen där en xc40 var prototyp för hur det såg ut i tillvalslistan.
Fasiken vad skoj! Min säljare svarar inte på mail när jag frågar mer specifikt längre.
Får du en lucka med din när ni är klara så fråga gärna å V60ns vägnar ;-)
av Erlen
Fick precis leveransvecka på min T8 R-Design. Beställd v43, leverans v23. (Enligt säljare leverans i mars - så 3 månader fel). Mycket missnöjd över det som hänt... Är det fler som har så sen leverans som beställt runt vecka 43?
Senast redigerad av 1 Erlen, redigerad totalt 0 gånger.
av stevvee
Erlen skrev:Fick precis leveransvecka på min. Beställd v43, leverans v23. (Enligt säljare leverans i mars - så 3 månader fel). Mycket missnöjd över det som hänt... Är det fler som har så sen leverans som beställt runt vecka 43?
En T8?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av stevvee
stevvee skrev:
Erlen skrev:Fick precis leveransvecka på min. Beställd v43, leverans v23. (Enligt säljare leverans i mars - så 3 månader fel). Mycket missnöjd över det som hänt... Är det fler som har så sen leverans som beställt runt vecka 43?
En T8?

Ja det hade du. Det är riktigt dåligt med sån miss tycker jag !

av sx3000
Tråkigt, jag blir verkligen förundrad över hur vissa får leveransbesked tämligen omgående och andra får vänta flera månader. Det vore precis som om handlarna inte orderlägger till fabrik utan ruvar på beställningarna? Varför man skulle göra det har jag dock ingen aning om..

Kan man inte be att få kvittens från handlaren på när den orderlades till fabriken?
av Erlen
Ja, fast jag har ju en orderbekräftelse med datum samt stått i Min Volvo hela tiden att din bil är beställd och planeras. Så nog måste den vara inskickad.
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 314
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett