Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaronsso
Klintin skrev: tis 30 aug 2022, 13:14
Felix1801 skrev: mån 29 aug 2022, 13:37
tjtj skrev:
Den bilen ska ha fått ett bilordernummer från Volvos tillverkningssystem med en planerad leveransvecka. Det får du från din handlare, bara att kolla med dom.

Jag skulle gissa att du får bilen tidigast i december.
Jag har vecka 44 på min som är beställd i början Februari.
Men jag borde fått ett ordernummer? Eller har har säljaren tappat bort det?
Man slarvar inte bort ett ordernr.
Det finns i handlarens dator där alla uppgifter om din beställda bil finns.

Så fråga honom, eller henne.
av Klintin
Problemet är att jag inte fått någon orderbekräftelse heller, det är det jag tycker är så konstigt. Beställde bilen den 11/2 så något borde man fått på 6 månader eller?
av perhall
Hoppas inte jag gör någon ledsen nu men har du inte fått en orderbekräftelse är bilen sannolikt inte beställd. Jag har beställt ett tjugotal nya Volvo sedan år 2000 och alltid fått en orderbekräftelse per e-post direkt när affärsförslaget accepterats av mig och mina ev. justeringar/motkrav.
av Felix1801
Klintin skrev:Problemet är att jag inte fått någon orderbekräftelse heller, det är det jag tycker är så konstigt. Beställde bilen den 11/2 så något borde man fått på 6 månader eller?
Ja verkligen. Be att få den. Det måste du få för att du ska se att dom orderlagt rätt. Är nog fan lag på det till och med :)
av henrikk
TurboDanneV70 skrev: mån 29 aug 2022, 12:43 Ni som har Google i bilen, nu med nya v2.2 mjukvaran kom ju Apple Carplay vad jag kunnat läsa mig till. Men har den trådlöst Carplay?
Nej enbart trådad carplay i dagsläget.
Användarvisningsbild
av bem
henrikk skrev: ons 31 aug 2022, 15:15
TurboDanneV70 skrev: mån 29 aug 2022, 12:43 Ni som har Google i bilen, nu med nya v2.2 mjukvaran kom ju Apple Carplay vad jag kunnat läsa mig till. Men har den trådlöst Carplay?
Jag har Apple Carplay i min Volvo som har Google och mjukvara 2.2. Carplay funkar när man har mobilen ansluten via USB (vita USB-uttaget på min Volvo). Har inte använt appar så mycket som kommer upp i Centerdisplayen när man använder Carplay i bilen men det verkar funka. Dock lite kul när jag skulle lyssna på SMS, det gick så där, vissa SMS går inte att få upplästa, vissa går. Man är tvungen ha Siri aktiverat på mobilen innan man han få Carplay att funka i Volvon, men det var inga problem för mig i alla fall att få allt att funka. Av de ungeför 100 ikoner/appar som finns i min mobil så var det ca 12 st som visa sig som som appar i Carplay fönstret i Centerdisplayen i min Volvo.
av perhall
Det är ju verkligen på tiden att det kommer en ordentlig app till själva bilen... den jag hade i V70 MY12 hade mer funktionalitet...
Användarvisningsbild
av bem
perhall skrev: ons 31 aug 2022, 17:54 Det är ju verkligen på tiden att det kommer en ordentlig app till själva bilen... den jag hade i V70 MY12 hade mer funktionalitet...
Själva Volvo Cars appen är det nog inget fel på. Det är bilar med "Google" som har ytterst få funktioner ännu. Jag har haft min Volvo "Google-bil" i precis 1 år nu och inte är det mycket som hänt i appens funktionalitet under den tiden. De som har Sensus infotaiment baserade Volvo kan nyttja många fler funktioner. Jag hade mycket mer funktioner i appen (först Volvo On Call som appen hette förr, sen i Volvo Cars appen, när jag hade min förra bil, en Volvo V70 MY14).
Dock tycker jag att appen har blivit stabilare och visar laddstatus korrekt (i min Recharge laddhybrid) sen rätt länge, det går även starta bilen fjärrledes (det gick inte när bilen var ganska ny). Via mjukvaruversioner har en del ny funktionalitet kommit (och en del slutat funka) men med senaste mjukvara i bilen, version 2.2, kom Apple Carplay i alla fall.
Nåväl, med små myrsteg går det framåt med fler funktioner i Volvo Cars appen för de som har Volvo med "Google" (Andriod Automotive infotainment). Men man kan väl svårligen säga det går i rask takt?
av HeavyMetal
henrikk skrev: ons 31 aug 2022, 15:15
Och för att tillägga så funkar inte trådlös Carplay adapter heller i AAOS utan funkar endast med Sensus i dagsläget.
  • 1
  • 267
  • 268
  • 269
  • 270
  • 271
  • 315

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]