Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NeoStorm
stevvee skrev:Något lurt är det ju med tanke på att Neostorm beställde före mig men jag har leverans betydligt tidigare än han samt nu du mmard.

Min leveranstidsändring sammanföll väldigt väl med att Volvo körde in ett nytt datasystem. Då fick man ju även ett nytt ordernummer på min Volvo. Det är min egen högst konspiratoriska teori att något gick år skogen med turordningen i samband med det. Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Erlen
Kan du ha något i din beställning som försenar leveransen? Beställt v43 och väntar fortfarande på leveransdatum. Enligt säljare ska den komma i mars/april. Hoppas verkligen det stämmer. T8 R-design.
av stevvee
Erlen skrev:Kan du ha något i din beställning som försenar leveransen? Beställt v43 och väntar fortfarande på leveransdatum. Enligt säljare ska den komma i mars/april. Hoppas verkligen det stämmer. T8 R-design.
Min och neostorm beställning är relativt lika så inget sådant som borde påverkat hand order negativt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Erlen
Ok. Gör mig orolig att jag fortfarande inte kan se leveransdatum på nätet. Står bara att bilen är beställd och planerad men det har det gjort alldeles för länge nu tycker jag 😬😬😬
av Lockis
Kvolmhist skrev: mån 17 dec 2018, 20:08 Jag beställde min v60 R-design V.48 och enligt min volvo är den nu bygd samt ska lev. V.2

Verkar som att jag haft en himla tur...
Näe, dem som har långa lev tider har beställt en T8. Du har mest troligen beställt en D3/D4 :)
av Kvolmhist
Lockis skrev: mån 17 dec 2018, 20:14
Kvolmhist skrev: mån 17 dec 2018, 20:08 Jag beställde min v60 R-design V.48 och enligt min volvo är den nu bygd samt ska lev. V.2

Verkar som att jag haft en himla tur...
Näe, dem som har långa lev tider har beställt en T8. Du har mest troligen beställt en D3/D4 :)
Det är ju faktiskt sant...
av lv455
Min kärra, som hastigt och lustigt blev ändrad till R-Design/Bursting Blue, har nu fått ett leveransdatum. Enligt Minvolvo skall bilen levereras v16.
lv455 skrev: tis 23 okt 2018, 20:21 Nu fick jag äntligen iväg min beställning, preliminär leverans mars/april enligt handlaren:

Volvo V60 T8 Inscription
Solid svart
Tonade rutor
Bowers & Wilkins
Elmanövrerad förarstol
Svart innertak
In/ut-speglar aut avbländ
Intellisafe Surround BLIS
Smartphone integration
Elektriskt barnlås bak
Stänkskydd fram & bak
Lastrumsmatta plast
Skålade Gummimattor
Nokian Hakkapelitta 9 dubbat Alu 18"

559400:- inklusive moms, inget ramavtal men väl företagarnas rabatt (tipstack till jagrullar-forumet!)

Det enda i specen som jag velade lite runt var B&W eller HK Premium. Efter att jag åkt till en handlare och lyssnat på bägge systemen bredvid varandra var dock valet lätt (och dyrt). Det är skillnad i bas men framför allt i upplösning/definition. Som både musiker och ljudnörd var det inte så mycket att välja på.

Skulle jag rangordna Volvo-ljudsystemen jag lyssnat på i närtid skulle jag säga att B&W systemet ligger högt i topp, V50ns Dynaudio-system på 2:a plats med HK Premium snubblande nära efter. Min nuvarande V60's Premium-system hamnar tveklöst sist.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 314
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett