PHilll skrev: ↑sön 08 maj 2022, 09:13
Jag tittar lite på V60 T6 Plugin men blir inte riktigt klok på vad som är ändrat på dem olika årsmodellerna, kan någon med kunskap klargöra detta så vore jag tacksam.
Vilka årsmodeller har fått nya 18.xkwh batteriet? Jag har hittat info om 11.x (vilket om jag förstått rätt är 19-20?), jag har även hittat info om 16.x kwh, rörigt.
I vilken årsmodell lades elvärmaren till?
Ifrån vilket årsmodell blev android infotainmentsystemet? Alltså inte android auto.
18,8 kW hybridbatteri:
Kom på MY22 late.
11,6 kW hybridbatteri:
MY22 early och tidigare. Ev kan det vara nån tidigare årgång som hade lite mindre batteri men minns inte, plöj igenom manualerna ang. specifikationer på V60 laddhybrid på Volvo Cars hemsida så finns uppgifterna.
Elvärmare:
Kom på MY22 early men det gick få bensinvärmare som option och då utgick elvärme dvs. den blev som en MY21 ang värmesystemet. På MY22 late och MY23 går det inte få bensinvärmare ens om man skulle vilja.
Google infotainment:
Kommer i V60 MY23.
Övrigt nytt på MY23 är t.ex. dolda avgasrörändar så de syns inte nederkant bakre kofångaren. Har detta arrangemang på min V90 T6 Recharge MY22. 145 hk elmotor (87 hk innan) samt enpedalkörning (B, bromsläge, finns dock på tidigare MY) kom redan på MY22 late tillsammans med 18,8 kW hybridbatteriet.
V90 T6 Recharge Inscription MY22. Tidigare V70 D3 Momentum Business MY14.