Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ForceWalker
OlofTV skrev:
hållundan skrev:
PartyNordmann skrev: När beställde du?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
17/10.
Vilken modell beställde du av XC60?

Han har beställt en T5 r-design. Ett tips, tryck på namnet så kan man se tidigare inlägg.

Det är,helt klart något lurt med Dieslarna.
Beställde som sagt 11 augusti, leverans just nu är slutet av februari :(
av ForceWalker
Försäljningssiffrorna för oktober har kommit:
https://www.media.volvocars.com/global/ ... es-volumes
Nya XC60 säljer nästan lika mycket som XC90n nu.

Känns som detta är sista dieseln man kommer köpa, nästa blir en Hybrid, i USA säljs enbart T5, T6, T8 antar därför att man producerar många fler bensinare därför har vi längre leveranstid som beställt Diesel :(
V90n är nog inte så populär utomlands, V40 verkar vara det däremot.
Användarvisningsbild
av hållundan
ForceWalker skrev:Han har beställt en T5 r-design. Ett tips, tryck på namnet så kan man se tidigare inlägg.

Nä, det blev tyvärr ingen R-design. Men provkörde en sådan.

Beställde en T5 FWD Business Advanced, Ice White, Sportchassi, Tonat, 19" DC, CD-spelare, Teknikpaket, Klimatpaket VOC, semiautomatiskt drag och gummimattor.

Litar ingenting på leveranstiderna med anledning av argumentationen i denna tråd/andra trådar.
Jag vet dock att produktionen går på högvarv och att det är många XC60 som trillar ut.
av ForceWalker
hållundan skrev:
ForceWalker skrev:Han har beställt en T5 r-design. Ett tips, tryck på namnet så kan man se tidigare inlägg.

Nä, det blev tyvärr ingen R-design. Men provkörde en sådan.

Beställde en T5 FWD Business Advanced, Ice White, Sportchassi, Tonat, 19" DC, CD-spelare, Teknikpaket, Klimatpaket VOC, semiautomatiskt drag och gummimattor.

Litar ingenting på leveranstiderna med anledning av argumentationen i denna tråd/andra trådar.
Jag vet dock att produktionen går på högvarv och att det är många XC60 som trillar ut.
Ja just det, det skrev du, ser det nu :D

Önskar så mycket att jag kunde få min till jul, men så blir det ju inte.
Om 3 dagar har 3 månader gått, bara halva tiden, 3 månader kvar :cry:
Användarvisningsbild
av X3JA
modig skrev:Tja,

Beställde min T8, tonade rutor och sportratt den 30/10, v44. Beräknad leverans 17/4, v16.

6 månader. Kul. :twisted:
inkluderade du något av dessa tillbehör?

* Eldriven motorvärmare med kupékontakt,
* Exteriört Stylingkit (främre skidplate, bakre diffusor, bakre delade dubbla slutrör)
* Belyst instegslist bagagerum

isf kan din väntetid ha drabbats mer än annars.
av Jspeed
Jag beställde vår XC60 T8 Inscription v.16, fick den levererad v.43. Så ganska jämt ett halvårs väntan, tiden kortades med ett par veckor mot första beskedet i MinVolvo. Luftfjädring, akustikrutor, teknikpaket, driftwood, UA00, 20" 5-double spoke, sportratt med rattpaddlar, mm. Fantastisk bil, så långt svensk bilindustri har kommit per idag! Nu har 18" Nokian R2 åkt på, aldrig åkt i en tystare bil.
Användarvisningsbild
av hållundan
Trött att man kör kampanj nu på vinterhjul för 4900 (inkluderar tydligen XC60 också) när man redan beställt. Jag körde visserligen utan vinterhjul i min beställning pga de sinnessjuka ordinarie priserna, och har tänkt att lösa det när det väl blir dags... Jaja, är väl som vanligt, kommer alltid kampanjer man borde väntat på.
av Norbert
hållundan skrev:Trött att man kör kampanj nu på vinterhjul för 4900 (inkluderar tydligen XC60 också) när man redan beställt. Jag körde visserligen utan vinterhjul i min beställning pga de sinnessjuka ordinarie priserna, och har tänkt att lösa det när det väl blir dags... Jaja, är väl som vanligt, kommer alltid kampanjer man borde väntat på.
Fast nog kan du nog förhandla dig fram detta kampanjerbjudandet ifall du tar kontakt med din säljare, förutsatt att din bil inte gått redan i produktion eller levererats?
av KristianO
Med tanke på kampanjen, skulle man kunna ”hota” med att markulera orden? Får man ens det?

Senast redigerad av 1 KristianO, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 234

Fjäderbenen beställdes komplett med allt[…]

230fk går snålt

BTR-en reglerar ju bränsletrycket efter under[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Jo, en sak som är irriterande. Bilen är […]