Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
PaleoProgrammer skrev: sön 10 apr 2022, 17:36 @Lockis "Problemet" i detta fallet är nog skapat av Volvo snarare än min ÅF. Jag har haft ett ordernummer och prel. leveransvecka på Volvos sida via länkar som Volvo skickade ut när beställningen var gjord...Ända tills ordernumret bara försvann rätt som det var. Så de har nog helt sonika insett att de trots allt inte hinner med eller har delar och bara strukit ordern. Luftar väl egentligen bara lite missnöje här men konstruktiva förslag är ju alltid trevligt också så tack för detta :)
Vänta… Har du fått någon info gällande lång leveranstid på din MY23? Eller antar du bara att du hamnar sist?
av Sevir
Volvo har chockhöjt priserna i deras "Care by Volvo" upplägg. V90 Recharge kostar i bas (core) utförande 7790kr.
V60 recharge har inte fått prisökning (än).

Hade tänkt beställa V90 men nu spricker det min budget så får bli V60 istället om dom inte höjer den med nu. Tänkte avvakta till maj för beställa då mitt UC betyg förväntas vara lite bättre då.
av Lövet
Sevir skrev:Volvo har chockhöjt priserna i deras "Care by Volvo" upplägg. V90 Recharge kostar i bas (core) utförande 7790kr.
Köp en istället. Det är verkligen inte prisvärt att leasa bil av Volvo.
av Sevir
Lövet skrev:
Sevir skrev:Volvo har chockhöjt priserna i deras "Care by Volvo" upplägg. V90 Recharge kostar i bas (core) utförande 7790kr.
Köp en istället. Det är verkligen inte prisvärt att leasa bil av Volvo.
För mig är det väldigt bekvämt med leasing. Speciellt när man byter vart 24-36 månader.

Lagt en order på V60 nu i vilket fall efter samtal med Volvo och tar tydligen inte en full UC så mitt betyg spelade visst inte större roll så länge man har bra inkomst och inte anmärkningar verkar det gå genom.

Sänks priset på V90 innan jag får V60 så får jag väl lägga en beställning på det då.

Noterade också att V60 fått en prisökning så fick bli Plus istället för ultimate.
Så blir en V60 med Plus, T8 motor men inkluderar vinterdäck, glastak, harmon kardon stereon eller lite annat smått o gott.
av Lockis
Sevir skrev: mån 11 apr 2022, 13:51 Volvo har chockhöjt priserna i deras "Care by Volvo" upplägg. V90 Recharge kostar i bas (core) utförande 7790kr.

Hade tänkt beställa V90 men nu spricker det min budget så får bli V60 istället om dom inte höjer den med nu. Tänkte avvakta till maj för beställa då mitt UC betyg förväntas vara lite bättre då.
Det är väl ett tag sedan man höjde? I samband med MY23 lanseringen.
av jaronsso
Lockis skrev: mån 11 apr 2022, 19:26
Sevir skrev: mån 11 apr 2022, 13:51 Volvo har chockhöjt priserna i deras "Care by Volvo" upplägg. V90 Recharge kostar i bas (core) utförande 7790kr.

Det är väl ett tag sedan man höjde? I samband med MY23 lanseringen.
Det "sades" förra veckan att man förväntades höja rätt rejält denna vecka, pga råvarupriser, inflation, etc.
XC40 recharge förstod jag höjdes rätt rejält igår på både köp och cbv. Jag har ju beställt en xc40, men gjorde i december, sedan sänktes priserna något, för att nu höjts igen. Så vet inte exakt hur de såg ut förra veckan. Men enligt diverse forum gick de upp igår. C40 ska ha gått upp med ca 15% (cbv), beroende på spec.

För bara ett par veckor sedan skrev man en pressrelase om produktionsläget avseende komponentbrist för Q2, osv, och skrev bland annat:
Kriget i Ukraina har resulterat i ökade kostnader för råmaterial, energi och frakt inom bilindustrin. Volvo Cars fortsätter att jobba med prisökningar för att motverka effekten av dessa kostnadsökningar.

Men det ser likadant ut hos andra. En bekant fick för ett par månader sedan en offert på en ID.4 som justerats uppåt två gånger sedan första offerten. Sista gången var nu, förra veckan.
av Sevir
Där ser man. v90 recharge går inte ens välja idag. Kanske var fel på hemsidan.
Användarvisningsbild
av Microhulken
Nu har man haft bilen i ca 3 veckor och är överlag nöjd och har kört ett 70-tal mil och har gjort av med noll bensin så bilen passar helt klart min vardag. :) Det som stör mig något förbannat är att man måste ställa in Pure hela tiden.. finns det något ful-hack för att kunna få välja vilket läge den startar med?
Användarvisningsbild
av Lustgasen
Microhulken skrev:Nu har man haft bilen i ca 3 veckor och är överlag nöjd och har kört ett 70-tal mil och har gjort av med noll bensin så bilen passar helt klart min vardag. :) Det som stör mig något förbannat är att man måste ställa in Pure hela tiden.. finns det något ful-hack för att kunna få välja vilket läge den startar med?
Jag håller med! Jag har inte haft en t6 innan men tidigare fanns en rulle vid växelspaken som man enkelt kunde snurra läge på, men detta togs bort av oklar anledning. Jag kör också nästan uteslutadnde på Pure, tycker att bensinmotorn startas för lätt när man kör på hybrid, så fort man gasar lite för mycket startar den och så går det inte sätta på pure för än 1 minut senare, det är lite irriterande, förstår att det är en avvägning bilen måste göra när motorn skall startas men det borde gå ställa in själv tycker jag.
av Lockis
Är det någon som fått upp leveransstatus på sin MY23 ännu?
  • 1
  • 248
  • 249
  • 250
  • 251
  • 252
  • 315

Jag tänkte byta ut tänddelar på mi[…]

Det blev en snabb vända i tvätthallen. B[…]

Här är, långt om länge, bilde[…]

Fälgarna skiljer inte mer än att de hamn[…]