Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
miata skrev: sön 03 apr 2022, 13:19 Kanske utetemperaturen spelar in. Just nu har vi ju kyligt väder.
Japp! Väder och körmönster ☺️
av PhilT
Nu är min nya bil snart hos min handlare, någon här som vet om den kommer komma med Sensus eller Google's infotainment (hoppas på sensus)? V60cc beställd i oktober.

Mvh
Användarvisningsbild
av Falken92
PhilT skrev: mån 04 apr 2022, 07:54 Nu är min nya bil snart hos min handlare, någon här som vet om den kommer komma med Sensus eller Google's infotainment (hoppas på sensus)? V60cc beställd i oktober.

Mvh
Grattis till bilen!

Det blir Sensus. 👍
av PhilT
Falken92 skrev: mån 04 apr 2022, 09:44
PhilT skrev: mån 04 apr 2022, 07:54 Nu är min nya bil snart hos min handlare, någon här som vet om den kommer komma med Sensus eller Google's infotainment (hoppas på sensus)? V60cc beställd i oktober.

Mvh
Grattis till bilen!

Det blir Sensus. 👍
Gott! Tack ska du ha!
av irrbloss
Någon vecka efter uthämtning är jag fortfarande extremt nöjd med min V60 :). En liten fråga dock. I appen när man vill sätta igång klimatanläggningen, vad innebär ”Åk om” och sedan kan man välja 1-15 min? Om jag väljer 15 min sätta klimatanläggningen igång om 15 min? Vad händer då om jag väljer en minut? Väntar den en minut? Lite otydligt i appen vad tiden innebär. Mest logiskt enligt mig borde vara start direkt. Dvs, jag vet att jag ”snart” ska iväg och vill ha lite värme i bilen. Då trycker jag bara start, så är den varm om kanske 5-10 min.
av jaronsso
irrbloss skrev: tis 05 apr 2022, 20:01 Någon vecka efter uthämtning är jag fortfarande extremt nöjd med min V60 :). En liten fråga dock. I appen när man vill sätta igång klimatanläggningen, vad innebär ”Åk om” och sedan kan man välja 1-15 min? Om jag väljer 15 min sätta klimatanläggningen igång om 15 min? Vad händer då om jag väljer en minut? Väntar den en minut? Lite otydligt i appen vad tiden innebär. Mest logiskt enligt mig borde vara start direkt. Dvs, jag vet att jag ”snart” ska iväg och vill ha lite värme i bilen. Då trycker jag bara start, så är den varm om kanske 5-10 min.
Välj 1 min om du vill att den ska gå igång direkt. Då gör den det, och går automatiskt 30 min. Så kör jag oftast.

Väljer du åk om 20 min tar den hänsyn till temp, etc. och kanske inte går igång direkt, om den tror den kan använda en kortare tid för att få behagligt klimat i bilen. Då kan den t ex vänta 10 min om den anser det räcker att köra värmen i 10 min.
av Ols70
Hej! Ny på jag rullar. Funderar om någon annan som beställt en v60 xc har fått någon lev info. Vi beställde i dec 21. och fick senare reda på att det blir en my23. Fick då byta färg då vald färg utgått. Annars så var beställningen ok.
av Lockis
Ols70 skrev: tor 07 apr 2022, 19:28 Hej! Ny på jag rullar. Funderar om någon annan som beställt en v60 xc har fått någon lev info. Vi beställde i dec 21. och fick senare reda på att det blir en my23. Fick då byta färg då vald färg utgått. Annars så var beställningen ok.
Inga MY23 är planerade ännu. Förhoppningsvis kommer det info om en vecka eller så.
av PaleoProgrammer
Någon som har koll på normalt förfarande när man har beställt en bil med my (22) som inte kommer hinna tillverkas. Bör man verkligen hamna sist i kön för nästa my (23)? Så verkar Volvo göra just i detta nu...
Användarvisningsbild
av Zanders
PaleoProgrammer skrev:Någon som har koll på normalt förfarande när man har beställt en bil med my (22) som inte kommer hinna tillverkas. Bör man verkligen hamna sist i kön för nästa my (23)? Så verkar Volvo göra just i detta nu...
Vart har du fått den infon ifrån? Du bör ju givetvis hamna först i kön utefter tillgängligt material osv..
  • 1
  • 246
  • 247
  • 248
  • 249
  • 250
  • 315
Framvagnsbalk Volvo 240

Upptäckte att framvagnsbalken är trasig[…]

Jag blev insåld på Tershine så j[…]

@batmac , Inte illa alls och den ser ju bra ut- M[…]

V90 Meka själv