- fre 03 jan 2020, 13:57
Insjö78 skrev:Tack för din input hur som! Får kasta upp bild när toningen är klar i februari någon gång!Ezz skrev: ↑fre 03 jan 2020, 12:17 Inte lätt det här, men lutar mot 5%. Att det är svart/mörkt är själva poängen och det är endast rutorna från b-stolpen och bakåt som kommer tonas, framrutorna kommer ej vara tonade.Nä en djungel som sagt!
Vill minnas att "fabrikstoning" innebär att glaset (rutan i sig) är "behandlad med en toning", alltså att det sitter inte en solfilm på själva rutan. Ljusinsläpp varierar mellan olika tillverkare och modell som vi tidigare har konstaterat. Min uppfattning är att BMW och Mercedes använder sig av en betydligt ljusare "toning" än Volvo. Lite oväntat kan en tycka.Men stevvee v60 såg mycket fin ut! Lycka till med eran toning som sagt, jag kör på det jag beställt i alla fall. Men lärt mig mycket om toning som jag inte vetat om innan.
Lockis skrev:Jag tror att 15% med svart innertak är helt perfekt.Har glaslucka, ja det är sant men känner ändå sällan behov att se "glasklart" genom rutan då sensorerna är så bra. Men riktigt tråkigt att Volvo likt andra tillverkare väljer att ha en kamera som är exponerad hela tiden istället för infällbar. Har en GLC kupé MY2020 nu och den är extremt skitig. Men tack vare att kameran är bakom emblemet så är den alltid ren, så väldigt smidigt och självklart kan en tycka.. men det är klart, allt handlar om pengar.
Har man panorama taket kan man nog kosta på sig 5%, tveksamt om jag skulle vilja ha det på bakrutan dock. Kan bli väldigt svårt att se något om man behöver backa och kameran är igensmetad av skit, vilket den är i princip hela tiden under vinterhalvåret.