Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PowerPulse
Jzon skrev: fre 21 feb 2025, 08:41 Synd att panorama är borta som standard och att man inte kan få svart klädsel med svart tak längre, nu är det mörkblå? Håller fortfarande MY25 som snyggare på alla sätt.
Nej är svarta innertaket borta? Saknar även vredet för drive-mode som fanns på de första årsmodellerna. Växelpaddlar finns inte heller sen åratal tillbaks. Allt mer snik förutom priset.
av Jzon
PowerPulse skrev: fre 21 feb 2025, 18:34
Jzon skrev: fre 21 feb 2025, 08:41 Synd att panorama är borta som standard och att man inte kan få svart klädsel med svart tak längre, nu är det mörkblå? Håller fortfarande MY25 som snyggare på alla sätt.
Nej är svarta innertaket borta? Saknar även vredet för drive-mode som fanns på de första årsmodellerna. Växelpaddlar finns inte heller sen åratal tillbaks. Allt mer snik förutom priset.
Såg ut som man kunde få mörkt tak men då bara i kombination med mörkblå heltyg i stolarna... Tyckte de svarta halvt läder/tyg var riktigt snygga på MY25an med det svarta taket.
av Bempo
MrSpock skrev: fre 21 feb 2025, 18:23
Bempo skrev:Det refereras till att uppdateringarna baseras på ”users experience”. Då hade jag nog förväntat mig nån förändring som till exempel åtgärda lortfällan vid bakdörrarna istf att vinkla ribborna i grillen eller några nya färger. Även det faktum att fortfarande på 2026 måste reglering av ratt- eller stolsvärme utföras m h a ett antal tryck på olika ställen på displayen, och tar bort koncentration från körningen, motsäger att uppdateringarna baseras på erfarenheter. Jag känner mig inte det minsta motiverad till nåt köp av den bilmodellen.
Jag brukar använda röststyrningen för ratt- och stolsvärme. Fungerar utmärkt.
Röststyrning, jovisst. Hamnade efter en svartrykande Pegga diesel och letade bland knappar och reglage. Inget. Kom på röstsyrningen och sa ”Stäng av luftcirkulationen”. Svaret var ” Kör till Cirkel K”.
Jag ser inget fel med att ha funktioner styrda med knappar. Och det är inte fel bara för att det har varit så förut.
av perhall
Volvo har väl sagt att det kommer uppdaterade drivlinor så småningom? Då kan det bli intressant att byta.
av UnleashFusion
Jzon skrev: fre 21 feb 2025, 18:48
PowerPulse skrev: fre 21 feb 2025, 18:34
Såg ut som man kunde få mörkt tak men då bara i kombination med mörkblå heltyg i stolarna... Tyckte de svarta halvt läder/tyg var riktigt snygga på MY25an med det svarta taket.
enbart navy-textil + cardamom quilted ger svart tak numera, dom andra interiör blir det den ljusa inredningen
av Edwe
Någon som vet om det går att lägga till den större skärmen på en 2025 som är beställd men inte i produktion än?
av UnleashFusion
Edwe skrev: sön 23 feb 2025, 17:09 Någon som vet om det går att lägga till den större skärmen på en 2025 som är beställd men inte i produktion än?
tror inte det är möjligt

den nya XC60 med 11.2" mittendisplay är standard för MY26. går inte att eftermontera på en MY25
av MaverickJS
Edwe skrev: sön 23 feb 2025, 17:09 Någon som vet om det går att lägga till den större skärmen på en 2025 som är beställd men inte i produktion än?
Det är mycket mer än bara en större skärm. Ny generation av basenhet osv.
av LillaZebranSara
Jag beställde en Black Edition den 30/1, och frågade ÅF om jag kunde få den uppdaterade versionen istället....vilket han avrådde till då priset sköt i höjden rejält och utrustningslistan bantades.... men... layout och utseende på skärmarna kommer uppdateras i 2025 till att likna 2026.

Nu inväntar jag med spänning leverans under v15-16.
B30a i en 740?

men bortsett från regg, så undrar jag […]

Bakbok? Tog ett tag att förstå men du […]

Xc60 Polestar vinterdäck?

Vinterdäck som passar finns det gott om, f&au[…]

Givare höger fram V60 2014??

IMG_8766.JPEG IMG_8765.JPEG Hittade dett p&ari[…]