Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaronsso
perhall skrev: tis 01 feb 2022, 20:12
Lockis skrev:
perhall skrev: tis 01 feb 2022, 18:13

OK, alla offerter jag fått på bilar har gällt 30 dagar...
Japp tidigare stod det så men även då reserverade man sig för prisökningar. Men nu står det ingen giltighetstid på offerter längre. Man skriver även att den inte är bindande från ÅFs sida.
Ah, ok, tack, det visste jag inte. Min granne har just fått offert på en Porsche med 30 dagar...
Nu hänger jag inte med.. :-)
Porsche kan väl sätta vilken giltighet de vill medan Volvo sätter den de vill?
av Lockis
perhall skrev:
Lockis skrev:
perhall skrev: tis 01 feb 2022, 18:13

OK, alla offerter jag fått på bilar har gällt 30 dagar...
Japp tidigare stod det så men även då reserverade man sig för prisökningar. Men nu står det ingen giltighetstid på offerter längre. Man skriver även att den inte är bindande från ÅFs sida.
Ah, ok, tack, det visste jag inte. Min granne har just fått offert på en Porsche med 30 dagar...
:D Tror VAG fortfarande har 30 dagar. Men mina offerter från Mercedes har inte iheller 30 dagars giltlighetstid. Och skriver också att den inte är bindande.
Svårt att köpa bil idag.

EDIT:
Offerten är inte bindande innan beställningen är godkänd.
av Qualia
Har en offert från Volvo och en Från Porsche.
Både är giltig i 30dagar..
När det gäller rabatter så är Volvo mycket lättare förhandla..
av Lockis
Qualia skrev:Har en offert från Volvo och en Från Porsche.
Du får gärna visa vart i din Volvo offert det står 30 dagar. Läste precis igenom min och där står det inget om 30 dagar.
av Qualia
Lockis skrev: ons 02 feb 2022, 13:54
Qualia skrev:Har en offert från Volvo och en Från Porsche.
Du får gärna visa vart i din Volvo offert det står 30 dagar. Läste precis igenom min och där står det inget om 30 dagar.
Nu när jag läser genom mellan rader står det endast 10dagar.
Inte äns 30dagar.. dock är det från bilia.
På slutet på offerten står det ” Med reservation för prisförändringar”
Då kan de höjda priser tyvärr..
av Lockis
Som en uppdatering. Jag tittade på offert från annan handlare och där står det på 2:a sidan att offerten är giltlig i 10 dagar. Men mina nya offerter har bara "Detta affärsförslag är inte bindande för ÅF förrän det efter en accept av kund godkänts av försäljningschefen"
av Malmstroem
"Subject to management approval".

Jag har sett den ordalydelsen ett antal gånger i en offert. :-D

Oftast betyder den inte så mycket, eftersom kunden har en tendens att bli tjurig om priset höjs. Det är däremot inte mycket som går att göra juridiskt. Det är lyckligtvis helt OK att låta bli att handla om priset gått upp...
av Lockis
Malmstroem skrev:"Subject to management approval".

Jag har sett den ordalydelsen ett antal gånger i en offert. :-D

Oftast betyder den inte så mycket, eftersom kunden har en tendens att bli tjurig om priset höjs. Det är däremot inte mycket som går att göra juridiskt. Det är lyckligtvis helt OK att låta bli att handla om priset gått upp...
Japp! Min handlare verkar vara lite nervös. Då även förbeställda bilar som man gör ändring på påverkas :-D

Jag överväger starkt att beställa en C-klass istället. Samma pris men med lite mindre utrustning. Dock snabbare laddning och längre räckvidd.
Får se vad min ÅF säger. Lite irriterande att den aviserade ökningen på 10.000 för min bil verkar ha blivit 13.000?!
av Malmstroem
Tappar du inte fyrhjulsdriften om du väljer C-klass?

Jag har själv funderat på C-klass, men det lutar åt ren elbil. Då är det Tesla Y / BMW iX / BMW i4 som är mest aktuella (då alla med fyrhjulsdrift).
av Lockis
Malmstroem skrev:Tappar du inte fyrhjulsdriften om du väljer C-klass?

Jag har själv funderat på C-klass, men det lutar åt ren elbil. Då är det Tesla Y / BMW iX / BMW i4 som är mest aktuella (då alla med fyrhjulsdrift).
Det stämmer, C-Klass finns inte med AWD ännu. Men ska komma. Nu fick jag dock en offert som landar på samma pris som tidigare +1000:- så det är överkomligt. Så det blir en V60.
Jag har också tittat på ren elbil. Men får räckviddsångest när frugan jobbar natt och vi bara har 1 bil. Blir tufft att garantera full laddning på morgonen om jag ska iväg någonstans. Så därför kör vi hybrid nästa 3 år också.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Idag fick jag samtal av min mor att hennes front b[…]

Fälgar till V70- 2015 (diesel)

Fälgar från nyare Volvo (SPA) eller f&a[…]

B230F går fett

Det är relativt vanligt att bränsletryck[…]

Bakvagn V70 AWD _97