Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jasså? Och det ät stadigvarande? Fungerar fortfarande?
Min har då definitivt inte kommit igång, det blev jag påmind om den hårda vägen idag när kvicksilvret låg kring -17.

(Tur man ändå slapp frysa ändå, var ju bara att ägna en liten tanke på VOC så genererade kroppen direkt en massa värmeutveckling så det blev ganska lagom temp i kupén ändå :mad: )
Jag har noterat sedan en tid att funktionen starta bilen inte fungerar via appen. Det finns inte ens som alternativ.
Borde vara några veckor sedan det försvann.
Men jag har inte brytt mig om det för värmaren fungerar normalt att starta.
Det är bara sommartid jag har behov av att starta bilen om man önskar köra igång ACn en stund innan avfärd.
Sjogerstaddave skrev:Har fått en känsla av att det blivit bättre nu från och med 2 februari. 1 februari på eftermiddagen kunde vi inte starta värmaren varken jag eller min fru med olika telefoner
Det har fungerat felfritt för mig nu i en handfull dagar. Bara att hoppas att det fortsätter så...
För skojs skull tog jag bort appen , installerade om den och loggade in med nya designen. Står i Stockholm idag med låg spänning i stora batteriet. Väljer då ”starta bilen” i appen, och får efter några sekunder svaret som en röd linje längst ner att ”det går inte starta pga fel på din motor” . Tryckte bort krysset och provade direkt igen att starta bilentusiaster appen, då gick det…. Lite var och varannan gång?? Värst av allt är att få det där röda meddelandet som tydligt säger att motorn är trasig.
Enl. min erfarenhet inget ovanligt man får prova två eller fler gånger innan värmaren startar. Med den röda horisontella remsan med nåt meddelande grinande på displayen på mobilen i Volvo Cars appen. Ibland funkar tricket att låsa upp och låsa bilen en sväng först innan man provar en start av värmaren (eller bilen). Om man står invid bilen när man använder appen hör man att bilen väcks när man ger kommandon med appen. Då har man kontakt med bilen i alla fall.
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]