Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

bem skrev: sön 02 jan 2022, 21:56 perhall,
1: Ja elvärmaren kan värma eller kyla kupen.
Personligen hade jag tagit en MY22 late utan bensinvärmare men med det stora hybridbatteriet på 18,8 kWh (jämfört med tidigare 11,6 kWh), starkare elmotor 145 hk (tidigare 87 hk) och enpedalkörning samt eldriven värme-kyla fastän det inte är värmepump. Med det stora hybridbatteriet lär man ju klara några starter av värme i bilen, via Volvo Cars appen. Går förstås starta värme om laddsladden är ansluten, via appen också.
2: Om man betalat 3900 kr för att få bensinvärmare på en MY22 early men fick en Volvo utan bensinvärmare borde man få prisreduktion med 3900 kr via Volvohandlaren. Har man betalat flr nåt men inte får det säger min bondlogik att man skall ha avdrag med kostnaden för det man betalar för men inte fick.
Men det kanske står nåt i villkoren som reglerar en sån här situation.
/Bo
2: Ja så hanterade min säljare motsvarande fall, bortsett från att han inte drog av hela kostnaden, men jag väljer att tro att det var räknefel. Sedan blir det ju mer avancerat när man beställt saker i paket och delar av paketet försvinner, här tyckte jag och handlaren inte riktigt lika. Men jag gick via företagsavtal, möjligt sådant är uppstyrt där eller i beställningen.
Att få ersättning för högre kostnader kan man tyvärr glömma, men det skadar inte att försöka. Fanns det något utrymme kvar är kanske säljaren snäll.
Byte huvudbromscylinder

..Håller tummarna för att det reparer[…]

30% etanol höjer definitiv förbrukningen[…]

Dina frågor kan du också pröva […]

Trasig Renault Scenic

Har idag varit på Biltema (körde med Re[…]