Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av swethompa
Jag kör på 18 tum och dubbat!

Tycker räckvidden på el är okej! De 34 km var viktigast för mig, får se vad det blir när det är lite kallare, men även sedan när temperaturen stiger uppåt. Är inte säker att det skulle gå och plocka ut 14 km till i verkligheten.

Sedan finns det alltid en bensinmotor att ta till, vilket känns både säkert och minskar stressen!
av uraza
Hur är ljudnivån inne i kupén? Kanske lite missvisande med dubbade däck men vad är din erfarenhet?
av swethompa
Jag upplever ljudnivån som mycket låg. Märker inte växlingen mellan el o bensinmotor! -Jo jag spelar lite musik också som bidrar!

Klart om man kör med dubbar så kan det låta lite mer. Nu har jag snö och is på de flesta vägarna jag kör på så ljudet är dämpat. Men jag har kört med dubbat på asfalt motorväg och det stör inte efter ett tag, också lyssnar jag på musik, men visst det blir ljud med lite metall mot asfalt!

Mycket nöjd med ljudbilden!
Klart jag ser fram emot våren och kunna lägga på 21 tummarna!
av perhall
Större hjul låter ju alltid mer men jag måste säga att Volvo gjort ett bra jobb med ljudisoleringen (har kört massor A6 Allroad med akustikrutor, den är väldigt tyst) och 21" låter inte alls så farligt som förr. P Zero som det brukar vara är ju VOL-märkta och optimerade för låg ljudnivå.
Byte huvudbromscylinder

..Håller tummarna för att det reparer[…]

30% etanol höjer definitiv förbrukningen[…]

Dina frågor kan du också pröva […]

Trasig Renault Scenic

Har idag varit på Biltema (körde med Re[…]